جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی می‌تواند در دنیا حرف اول را بزند

مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: تعداد مشارکت کننده ها در این جشنواره بسیار خوب و امیدوار کننده است و انشاالله برای سال های بعد نوید بخش برگزاری جشنوارهای پر محتوا خواهد بود.

حسن میثمی، مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بازدید از هشتمین نمایشگاه بین المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی «سرو سیمین ۸» در گفت‌وگو با میراث آریا با اشاره به ارزیابی خود از روند فعالیتی این دوره از جشنواره نسبت به دوره های گذشته بیان کرد: باید به همکاران پر تلاشم در معاونت صنایع دستی خداقوت بگویم. از نظر من، بارز ترین اتفاقی که در جشنواره سرو سیمین امسال نسبت به سالهای گذشته وجود داشت؛ کشف هنرمندان جدیدی است که سال های قبل در مدار شناسایی معاونت صنایع دستی نبودند و در این جشنواره شناسایی شدند.

وی افزود: هرچند حفظ این هنرمندان و آثارشان بسیار سخت است ولی شناسایی و اعتماد این هنرمندان اتفاق ویژه و مهمی است که در جشنواره سرو سیمین 8 به خوبی رخ داد. در آثار به نمایش گذاشته شده در جشنواره ما متوجه شدیم که بسیاری از این هنرمندان قبلاً با وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی ارتباطی نداشتند و به واسطه برگزاری جشنواره سرو سیمین به ما اعتماد و در این رویداد حضور پیدا کردند.

به گفته میثمی، تعداد مشارکت کننده ها در این جشنواره بسیار خوب و امیدوار کننده است و انشاالله برای سال های بعد نوید بخش برگزاری جشنوارهای پر محتوا خواهد بود. امیدواریم پاسخگوی مناسبی برای این حجم از اعتماد هنرمندان باشیم.

مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه تفاوت بارز جشنواره سرو سیمین 8 با سال های قبل اعتماد هنرمندان جدید به جشنواره صنایع دستی است، گفت: این سومین جشنواره سرو سیمینی است که من با مأموریت اطلاع‌رسانی با این جشنواره همکاری دارم و به عنوان یک مخاطب عام و نه متخصص باید بگویم که واقعاً رشد و ارتقای بسیاری را در این جشنواره شاهد بودیم و این رویداد و به سمت کاربردی شدن در حال حرکت است. در این جشنواره اتفاقاتی که جزو سیاست های کلان وزارت میراث فرهنگی است، محقق شده است. امیدواریم در جشنواره های بعدی به طور کامل شاهد تحقق بیشتر این اتفاقات باشیم.

میثمی در ادامه با اشاره به ارزیابی خود نسبت به مشارکت هنرمندان در این رویداد عنوان کرد: به واسطه عدد و رقم هایی که موجود است، نرخ مشارکت در جشنواره سرو سیمین 8 به خوبی مشخص و گویاست. ما در این دوره از جشنواره افزایش جدی مشارکت هنرمندان را به نسبت سال های قبل شاهد بودیم. مهم این است که این تعداد از افرادی که به ما اعتماد کردند در صورت لزوم به خوبی آموزش ببینند و محصولات خود را ارتقا دهند، همچنین نیز بتوانند برای فروش آثار یا حتی صادرات آن ها به خوبی بازاریابی انجام دهند. این زنجیره ارزش به هر میزانی که کامل شود به نفع تمامی اعضای خانواده صنایع دستی خواهد بود.

وی همچنین ادامه داد: جوان های هنرمند باید در مسیر از پیش طراحی شده از شناسایی و جذب تا فروش و صادرات قرار بگیرند و اگر این اتفاق رخ دهد به نظرم جشنواره سرو سیمین تمام مأموریت خود را به خوبی انجام داده است.

مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درخصوص ترسیم چشم اندازه آینده جشنواره صنایع دستی توضیح داد: با توجه به اینکه جشنواره سرو سیمین تبدیل به جشنواره بین المللی ای شده، در آینده نیز با جشنواره قابل توجهی مواجه خواهیم شد که شاید در منطقه غرب آسیا یکی از جشنواره های معتبر، قابل اعتماد و شناخته شده باشد. با توجه به اینکه ایران حداقل در غرب آسیا و شاید در کل دنیا جزو کشورهایی است که صنایع دستی معتبر و شناخته شدهای دارند؛ بنابراین جشنواره آن هم مانند هنرمندان و آثارشان میتواند در دنیا حرف اول را بزند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402120100005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha