کیفی سازی برنامه‌های فرهنگی در ماه رمضان و نوروز با نگاه فراگیر/ یزد همواره مقصد عمده گردشگران در نوروز است

استاندار یزد گفت: برنامه‌های فرهنگی ماه رمضان و ایام نوروز باید با نگاه فراگیر در سراسر استان تدارک دیده شوند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، روز گذشته ۳۰ بهمن‌ماه نشست شورای فرهنگ عمومی استان به ریاست استاندار و به منظور بررسی طرح‌های گردشگری ماه مبارک رمضان برگزار شد.

استاندار یزد بابیان اینکه برنامه‌های فرهنگی ماه رمضان و ایام نوروز باید با نگاه فراگیر در سراسر استان تدارک دیده شوند، عنوان کرد: جلسات مشترک شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها با همکاری کمیته فرهنگی تبلیغی و ستاد سفر، حول سیاست‌های کلی شورای فرهنگی عمومی استان تشکیل و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

فاطمی با اشاره به اینکه شهر یزد همواره مقصد عمده گردشگران در ایام نوروز بوده است، گفت: محوریت برنامه‌های فرهنگی در مرکز استان باید مانند سال گذشته با سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری یزد باشد اما برنامه‌ها به صورت کامل‌تر، جامع‌تر و باکیفیت‌تر اجرا شود.

او با تأکید بر ضرورت استفاده از فرصت ماه مبارک رمضان جهت معرفی و ترویج  آئین افطار در جهان، یادآور شد: محوریت برنامه‌ها حول معرفی آیین‌های ماه رمضان و همچنین مسئله گردشگری، با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خواهد بود.
 
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش بر رعایت مسئله «عفاف و حجاب» و «آداب ماه مبارک رمضان» در ایام نوروز تأکید کرد و گفت: نوروز برای ایرانیان فصل شکوفایی و ایجاد حال خوب است، لذا نباید به واسطه عدم رعایت قوانین به فضای دغدغه و افتراق تبدیل شود.
 
فاطمی بابیان اینکه تمامی دستگاه‌های انتظامی و امنیتی و گروه‌های مردمی باید بر اساس یک مدل واحد و هماهنگ عمل کنند، اظهار داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارائه یک مدل مشخص، نوع و نحوه تذکر در حوزه امر به معروف و نهی از منکر توسط گروه‌های مردمی و دستگاه‌های مرتبط را مشخص کند.

او در پایان با تأکید بر اینکه مبنای عمل در خصوص فعالیت رستوران‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها و هتل‌های سطح استان در ماه مبارک رمضان، «قانون» خواهد بود خاطرنشان کرد: بر این اساس، تنها مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنای هرگونه تصمیم‌گیری و اقدام قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402120100049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha