اولین محور گردشگری شهر درجزین ایجاد می‌شود

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر گفت: اولین محور گردشگری (باغ‌راه) شهر درجزین ایجاد می‌شود.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، مهدی متقی گفت: در راستای توسعه گردشگری شهر درجزین، بر اساس تفاهم‌نامه همکاری میان اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر و شهرداری درجزین، اولین محور گردشگری (باغ‌راه) شهر درجزین ایجاد شود.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر افزود: بر اساس تفاهم‌نامه منعقدشده با مشارکت اداره میراث فرهنگی شهرستان مهدی‌شهر و شهرداری درجزین، بدنه‌سازی و کف‌سازی مسیر باغ‌راه درجزین به‌منظور ایجاد زیرساخت گردشگری انجام می‌شود.

متقی با بیان اینکه برای ایجاد این باغ‌راه در فاز اول یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است، گفت: مبلغ پانصد میلیون تومان توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر و یک میلیارد تومان توسط شهرداری درجزین تخصیص داده‌ شده است.

او با اشاره به اینکه در شهر درجزین باغ‌های انار متعددی وجود دارد و به همین دلیل به شهر یاقوت سرخ کویر مشهور است، افزود: درجزین از جمله شهرهای شهرستان مهدی‌شهر استان سمنان است که در ۱۰ کیلومتری جنوب مهدی‌شهر و ۵ کیلومتری شمال سمنان واقع‌ شده است و وجود محور گردشگری می‌تواند نقش بسزایی در رونق گردشگری این منطقه ایفا کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402120200092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha