برای افزایش مدت ماندگاری مسافران و کاهش تصادفات جاده‌ای در استان تلاش شود

استاندار سمنان از لزوم افزایش مدت ماندگاری مسافران و کاهش تصادفات جاده‌ای با ارائه خدمات مطلوب خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، سید محمدرضا هاشمی در چهارمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر به مسافران و زائران استان سمنان ویژه ایام شعبانیه که روز چهارشنبه ۲ اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار شد، گفت: با تلاش‌های انجام‌شده، اقدامات مطلوبی در ارائه خدمات به مسافران و زائران در استان سمنان انجام‌شده است و همواره نیز با ارتقاء کیفیت خدمات، مدت ماندگاری مسافران افزایش یابد تا شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای باشیم.

استاندار سمنان بابیان اینکه از تکالیف ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان ایمنی و رفاه است، افزود: همه دستگاه‌های اجرایی استان به‌ویژه دستگاه‌های خدمات رسان جهت ارائه خدمات به مسافران و زائران در تعطیلات ماه شعبان، ایام نوروز و ماه مبارک رمضان باید در آمادگی کامل باشند.

سید محمدرضا هاشمی با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز افزود: باید نشاط اجتماعی همراه با حفظ حرمت ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شود.

اوافزود: پایگاه‌های مشترک هلال‌احمر، نیروی انتظامی، راهداری، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و در مبادی ورودی شهرها برای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران راه‌اندازی شود.

استاندار سمنان گفت: کاهش تصادفات درون‌شهری و برون‌شهری از اولویت‌ها و برنامه‌های اصلی در استان است که با هماهنگی شهرداری‌ها، صداوسیما و دستگاه‌های ذی‌ربط انجام می‌شود.

سید محمدرضا هاشمی با تأکید بر اینکه در نوروز باید برنامه‌هایی برای رشد و استفاده از ظرفیت گردشگری و حمایت از زنان سرپرست خانوار انجام شود، افزود: برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در ورودی شهرستان‌ها امری بسیار مطلوب است و باید برای برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه‌های صنایع‌دستی که رونق اقتصادی را به دنبال دارد تلاش شود.

او با توجه به برگزاری انتخابات در روز ۱۱ اسفندماه گفت: لازم‌ است اقدامات لازم را جهت حضور پرشور مردم در انتخابات انجام دهند.

سید محمدرضا هاشمی ضمن تشکر از مدیرکل و کارکنان اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان در برپایی غرفه استان سمنان در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری گفت: ظرفیت‌های گردشگری استان سمنان و فرصت‌ها سرمایه‌گذاری استان سمنان در این نمایشگاه بین‌المللی به‌خوبی به نمایش گذاشته‌شده بود که در رونق گردشگری، رشد اقتصادی، اشتغال‌زایی و استان نقش بسزایی دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402120300132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha