۳۱۳ نقطه شهر قم همزمان با شب نیمه‌شعبان نورافشانی می‌شود

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم گفت: در شب نیمه‌شعبان سالروز ولادت امام زمان(عج)، مراسم نورافشانی در ۳۱۳ نقطه شهر قم توسط این سازمان انجام می‌گیرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم؛ حجت‌الاسلام سید احمد طباطبایی‌نژاد افزود: از تمام زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) دعوت می‌کنیم تا در رزمایش بزرگ شب نیمه‌شعبان در بلوار پیامبر اعظم(ص) حضور یابند و از غرفه‌های این سازمان در مسیر مسجد مقدس جمکران بازدید کنند و از برنامه‌های متنوع، جذاب و مفرح این غرفه‌ها بهره‌مند شوند.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم ادامه داد: ۴۴ غرفه در بلوار پیامبر اعظم(ص)، مسیر عبور مردم به سمت میعادگاه عاشقان ظهور امام زمان(عج)، یعنی مسجد مقدس جمکران ایجاد شده است و بخش فرهنگی این سازمان به همراه گروه‌های فرهنگی ممتاز شهر قم در این غرفه‌ها فعالیت و حضور دارند.

او با بیان این که فعالیت این غرفه‌ها در زمینه‌های مهدویت، عفاف و حجاب، امر به معروف، فرهنگ شهروندی و امور مختلف فرهنگی است، گفت: غرفه‌های متنوع و جذابی برای قشرهای گوناگون جامعه از جمله کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است. 

او در بخش دیگر سخنان خود، درباره دیگر فعالیت‌های این سازمان در اعیاد شعبانیه و ایام نیمه‌شعبان ابراز کرد: این سازمان در ماه مبارک شعبان فعالیت‌های بسیاری را انجام داده است و در دست انجام دارد.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم خاطرنشان کرد: هویت بصری و طراحی تمامی عرشه پل‌های نیمه‌شعبان به سمت مسجد مقدس جمکران را این سازمان انجام داده است.

او افزود: از اقدام‌های دیگر این سازمان می‌توان به فعالیت‌ها و حضور ویژه این سازمان در تمامی آیین‌های فرهنگی، نشست‌ها و بزرگداشت‌های مختلف به مناسبت اعیاد شعبانیه به ویژه سالروز ولادت فرخنده امام مهدی(عج) اشاره کرد.

امسال نیمه‌شعبان (۱۵ شعبان) سالروز ولادت با سعادت حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج) دوازدهمین امام شیعیان مصادف با ششم اسفندماه جاری است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402120400165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha