سرپرست پایگاه میراث ملی «داش کسن» منصوب شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: پروانه عسگری به عنوان سرپرست پایگاه میراث ملی محوطه تاریخی داش کسن منصوب شد. 

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، با توجه به ابلاغ لوح ثبت داش‌کسن بعنوان پایگاه میراث ملی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، طی حکمی پروانه عسگری، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سلطانیه را با حفظ سمت، به‌عنوان سرپرست پایگاه میراث‌ملی محوطه داش کسن منصوب کرد. 

سید سعید صفوی گفت: برنامه‌ریزی در راستای حفاظت، مرمت و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی پایگاه، تعامل با سایر بخش‌ها در جهت نیل به اهداف سازمانی ازجمله وظایف مورد انتظار است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: بافت تاریخی شهر تاریخی سلطانیه دربرگیرنده آثاری از دوره پیش از اسلام و به ویژه دوره ایلخانی است که از غنی‌ترین و ارزشمندترین بافت‌های تاریخی در کشور محسوب می‌شود این شهر تاریخی هم اکنون یک پایگاه میراث جهانی و یک پایگاه میراث ملی دارد. 

او گفت: پروانه عسگری دارای مدرک کارشناسی ارشد مرمت تزیینات از سال ۱۳۷۴ در اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در حال فعالیت است و از سال ۱۳۹۲ تا امروز رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سلطانیه است و سال‌ها سرپرست تیم مرمت تزیینات در پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه و مدیریت داخلی گنبدسلطانیه را در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402120400172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha