«جواهرانه» نوروز امسال در موزه‌های سیستان و بلوچستان نمایش داده می‌شود 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: مجموعه نمایشگاهی و محتوایی با عنوان "جواهرانه" نوروز امسال در موزه‌های استان به نمایش گذاشته می‌شود.  

 به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، محمدهادی طهرانی مقدم ۵ اسفندماه در دیدار اعضای کارگروه خانواده و عفاف وحجاب ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان که در موزه منطقه‌ای جنوب‌شرق برگزار شد اظهار کرد: عفاف و حجاب در ایران اسلامی دارای ریشه و پیوست‌های تاریخی است و مردم سیستان و بلوچستان نیز همواره در این زمینه از جایگاه مطلوب و خوبی برخوردار بوده و هستند.  

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: زنان و مردان این استان به لحاظ ریشه‌های غنی فرهنگی و مذهبی که دارند از عفت، پاکدامنی و حیا منحصربفردی برخوردار هستند اما رواج برخی فرهنگ‌های غربی و وارداتی موجب شده تا نیازمند دقت نظر بیشتری در این زمینه باشیم.  

او ادامه داد: بعضاً ورود برخی گردشگران با پوشش های نامتعارف به جوامع بومی محلی و گردشگری استان موجب می‌شود تا در برخی مواقع تداخل فرهنگی ایجاد شود که برای رفع و حل آن نیاز است تا سلسله آموزش‌های عمومی و تخصصی به مردم و مسافران داده شود و برنامه های تفریحی سیاحتی با پیوست فرهنگی رسانه‌ای و نگاه ویژه به عفاف و حجاب و امر به معروف ونهی از منکر باشد.  

به گفته طهرانی‌مقدم، این مساله در تمامی اماکن تاریخی و گردشگری تحت نظارت این اداره کل به دقت رعایت می‌شود اما ضرورت دارد تا همه دستگاه‌ها به صورت تخصصی و هماهنگ ورود کرده و به سهم خود نقش‌آفرین باشند.  

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان تاکید کرد: در همین راستا مجموعه نمایشگاه ومحتوایی جواهرانه که شامل تصاویر و پوسترهایی با محوریت عفاف و حجاب است در ایام نوروز امسال در موزه‌های فعال استان در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.  

شایان ذکر است در این جلسه اعضای کارگروه خانواده و عفاف و حجاب ستاد امر به‌معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان نیز دغدغه‌ها و مطالبات خود را مطرح کردند و مقرر شد تا در زمینه‌های آموزشی و برگزاری کارگاه‌های مناسبتی به صورت مشترک همکاری های لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402120500226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha