یزد، میزبان ۱۴ سفیر از کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوی آسیا

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: شهر میراث جهانی یزد به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی (ACD) در سال ۲۰۲۴، در ۲ روز آخر هفته جاری میزبان ۱۴ سفیر و نماینده این کشورهاست.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، عزیز الله سیفی، عصر شنبه ۱۲ اسفندماه در یک‌صد و هشتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد افزود: انتخاب یزد به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو مجمع گفت و گوی همکاری آسیایی در سال ۲۰۲۴ فرصتی برای گردشگری استان و کشور است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: این اتفاق گامی بسیار اثرگذار برای استفاده از ظرفیت‌های گردشگری، اقتصادی و فرهنگی تمامی استان‌های کشور به ویژه این شهر میراث جهانی و استان دارالعباده و دارالعلم یزد است و برنامه‌های این رویداد مهم نیز به مرور اجرا می‌شود.

سیفی گفت: در گام اول نشست استاندار یزد با سفرای کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوهای آسیا (ACD) در غرفه اختصاصی یزد در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار و با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور و جمعی از مسئولین استانی و کشوری لوح انتخاب یزد به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو به استاندار یزد داده شد.

او افزود: در گام بعدی نیز چهارشنبه و پنجشنبه آخر این هفته ۱۴ نفر از سفرا و نمایندگان کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی مهمان یزد به عنوان پایتخت گردشگری در سال ۲۰۲۴ هستند و دبیر کل اکو نیز این سفرا را همراهی خواهد کرد.

سیفی تصریح کرد: توسعه شبکه بازاریابی گردشگری کشورهای عضو، ایجاد تسهیلات سفر و گردشگری برای کشورهای عضو، افزایش گردشگران کشورهای عضو این مجمع و معرفی ظرفیت‌های گردشگری و توانمندی‌های استان بخشی از ثمرات این انتخاب است و انشالله بتوانیم با همکاری همه مسئولان استانی و کشوری در راستای استفاده از این فرصت برای توسعه گردشگری کشور و استان استفاده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: برنامه‌های این سفر توسط کمیسیون گردشگری شورا اعلام خواهد شد و غرس نهال در پارک ملل یزد و نشست های تخصصی برخی از برنامه‌های این سفر ۲ روزه است و انشالله ظرفیت‌های گردشگری یزد، زمینه‌ای برای برقراری گفتمان سازنده میان کشورهای آسیایی خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121300558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha