کاشت ۱۰هزار اصله نهال در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: کاشت ۱۰هزار اصله نهال همزمان با هفته منابع طبیعی در استان آغاز شد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، سعید جاوید بخت امروز ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۲ افزود: بلوط، بادام وحشی، کنار، بنه و زالزالک به‌عنوان گونه‌های جنگلی و ابریشم، زبان‌گنجشک و انواع سوزنی‌برگ به‌عنوان گونه‌های فضای سبز در این طرح آماده‌ شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این درختان در قالب پویش‌های مختلف درختکاری با مشارکت اقشار مختلف مردم مانند بسیجیان، دانش آموزان و سایر طبیعت دوستان کهگیلویه و بویراحمد روزها ۱۵ تا ۲۱ اسفندماه انجام می‌شود.

او بیان کرد: دیدار با نماینده ولی‌فقیه و ائمه جمعه استان، پویش‌های مختلف درختکاری با حضور اقشار مختلف مردم ازجمله سپاه و بسیج در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، افتتاح طرح‌های آبخیزداری، برپایی دوره‌های آموزشی ترویجی جوامع محلی، اجرای مسابقات فرهنگی با موضوع طبیعت، اهمیت و حفاظت از آن و برگزاری میز خدمت از مهم‌ترین برنامه‌های هفته منابع طبیعی در کهگیلویه و بویراحمد است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: توزیع نهال، نشست با دانشگاهیان و تشکل‌های مردمی حوزه منابع طبیعی، بازدید دانش آموزان و دانشجویان از طرح‌های منابع طبیعی، مانور یگان حفاظت و دوره‌های آموزشی ترویجی در مدارس از دیگر برنامه‌های هفته منابع طبیعی امسال در استان است.

جاویدبخت عنوان کرد: استان در طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت در مدت‌زمان چهار سال، عملیات کاشت و تولید ۱۵ میلیون اصل نهال را تعهد کرده است.

او ادامه داد: اجرای این طرح از سوی دولت سیزدهم فرصت مناسبی برای افزایش پوشش گیاهی در عرصه‌های منابع طبیعی است.

جاویدبخت تصریح کرد: همه‌ساله بحران‌های مختلفی مانند سیل، میزگردها، کم‌آبی، فرسایش خاک و حتی آتش‌سوزی و هجوم آفت‌ها جنگل‌های این استان را تهدید می‌کند که درختکاری نقش مهمی در کاهش پیامدهای این آسیب و احیای طبیعت دارد.

۸۸۰هزار هکتار از مساحت بیش از ۱۶ هزار کیلومترمربعی کهگیلویه و بویراحمد جنگل است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121500727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha