کرمان در بین شهرهای ایران دارای قدمت تاریخی قابل توجهی است

امام جمعه کرمان در دیدار با معاون گردشگری گفت: به لحاظ تاریخی کشور ما دارای قدمت تاریخی بالایی است و کرمان هم در بین شهرهای ایران دارای قدمت تاریخی قابل توجهی است.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی استان کرمان، علیدادی سلیمانی ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ در دیدار با معاون گردشگری کشور گفت: ما با واقعیتی رو به رو هستیم که جزو خواسته‌های روحی و ذاتی همه ماست و آن اینکه اگر مدتی جایی نرویم  و سفر نکنیم به شدت خسته خواهیم شد و افسردگی بر ما حاکم می شود.

امام جمعه کرمان افزود: انسان زمانی که سفر می کند خستگی های روحی آن برطرف می شود لذا هر انسانی در طول سال چند نوبت نیاز به این ضرورت دارد.

او ادامه داد: این ضرورت انسان را به سمتی می‌برد که جذابیت بیشتری داشته باشد البته در حوزه‌های مختلف بستگی به نگاه او دارد.

علیدادی سلیمانی گفت: زمانی نگاه یک نگاه تاریخی است پس ترجیح می‌دهد از اماکن تاریخی دیدن کند. زمانی نگاه یک نگاه طبیعتی است دوست دارد جاهای جذاب طبیعت را مشاهده کند، زمانی نگاهش یک نگاه آشنایی با مردم و قومیت هاست از این زاویه به مسافرت می رود.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: خوشبختانه در ایران همه این زوایای سفر پر رنگ هست و به شدت دستمان در کشور پر است و استان کرمان هم از این قاعده مستثنی نیست و در  همه حوزه‌ها حرف برای گفتن دارد.

او در ادامه افزود: ما مشکلی که داریم  این است که در تمام کشور نتوانستیم پیگیری و زمینه‌سازی مناسب را برای سفر فراهم کنیم و به همین علت سهم ما در جذب گردشگر و معرفی کشورمان کم است و نتوانستیم سبد گردشگری را در سطح جهانی پر کنیم و سهم خود را بگیریم.

علیدادی سلیمانی بیان کرد: این مهم نیاز به یک برنامه دراز مدت دارد که دست شما  را در حوزه گردشگری می‌بوسد مخصوصا عزیزانی که مستقیم با آن درگیر هستند و در استان ها نیز این مشکلات است چه در سفرهای داخلی و خارجی. ما در درون کشور هم موفق نبودیم به اینکه سهم خود را به خوب در رابطه با حوزه گردشگری و مسافرت در معرض دید به مردم قرار دهیم.

او ادامه داد: این امر نیاز دارد به اینکه اگر بخواهیم سهم خود را چه در داخل کشور چه در خارج از کشور داشته باشیم حتما باید زیرساخت‌های مناسب به اندازه ظرفیتی که دوست داریم در سهم ما اتفاق بیفتد و این مهم به انسجام برای معدل بالا نیاز دارد.

او گفت: استان کرمان استانی با ظرفیت بالاست هم می ‌واند سهم خود را از سبد کشور بگیرد هم می‌تواند سهم خود را فراتر از مصوبات کشور در حوزه گردشگران خارجی به صورت قابل توجهی داشته باشد. به لحاظ تاریخی کشور ما دارای قدمت تاریخی بالایی است و کرمان هم در بین شهرهای ایران دارای قدمت تاریخی قابل توجهی است.

امام جمعه کرمان افزود: این ظرفیت‌ها می‌تواند در سبد گردشگری کشور بدرخشد خصوصا کرمان که اقلیم‌های مختلف دارد و اقوام مختلف با لهجه‌ها و زبان‌های مختلف و صنایع‌دستی منحصر به‌فردی را داراست.

علیدادی سلیمانی در ادامه ابراز امیدواری کرد: ان شاءالله این سفر و حضور در کرمان کمکی باشد در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی به میراث فرهنگی استان تا بتوانند در این زمینه به خوبی ظرفیت‌های استان را معرفی کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121700893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha