جلسه ستاد سفرهای نوروزی به ریاست استاندار تهران برگزار شد

جلسه نهایی ستاد سفرهای نوروزی استان تهران به ریاست علیرضا فخاری استاندار تهران عصر روز شنبه ۱۹ اسفندماه در سالن جلسات استانداری با حضور معاونین استاندار، فرمانداران، روسای کمیته‌های عضو خدمات سفر و دبیری پرهام جانفشان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی استان تهران برگزار شد.

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران، در آغاز این نشست پرهام جانفشان ضمن تشریح وظایف و تکالیف قانونی کمیته‌های اجرایی خدمات سفر ، گزارشی از اقدامات انجام شده در دبیرخانه ستاد سفر را ارائه کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران عنوان کرد: شهر تهران در طول سال با کمبود مراکز اقامتی روبرو است اما در ایام نوروز این ظرفیت اقامتی که نزدیک به ۴۰ هزار نفر روز اقامت است با ارائه تخفیفات به دلیل تعطیلی مراکز اداری، تجاری و کاهش تقاضا میزبان مسافران است که این آمار جدا از ظرفیت اقامت در مدارس منتخب برای فرهنگیان است.

جانفشان افزود: پایگاه‌های اطلاع رسانی در مبادی ورودی جاده‌ای، ریلی و هوایی به استان در نظر گرفته‌شده که خدمات ضروری سفر در این ایستگاه‌ها به مسافران داده‌ می‌شود.

او گفت: برگزاری تورهای‌گردشگری، رمضان‌کارت‌گردشگری، شاتل تاکسی گردشگری، افطاری ساده، برگزاری نمایشگاه‌ صنایع‌دستی، توزیع کتابچه‌های گردشگری و ایجاد گشت‌های نظارتی از نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی و گشت‌های نظارتی بر تاسیسات گردشگری از دیگر برنامه‌هایی است که در ایام ستاد سفر برگزار می‌شود.

علیرضا فخاری بعد از ارائه گزارش روسای کمیته‌های ستاد اجرایی خدمات سفر گفت: برای زیست شبانه با اهداف رمضان به صورت ویژه فکر و برنامه‌ریزی کنید و پوشش‌های لازم برای تامین امنیت و تمهیدات ترافیکی انجام شود.همچنین اداره‌کل میراث‌فرهنگی اطلاعات ضروری و مورد نیاز گردشگران را به همراه تلفن‌های ضروری در یک بروشور توزیع کند.

استاندار تهران گفت: طرح مانورها هرچه زودتر اجرا شود و نقاط قوت و ضعف شناسایی شود و با افزایش بالگردهای امدادی به ۳ پرنده در سه بخش شرق، جنوب شرق و غرب مستقر شود.

فخاری تاکیید کرد: کنترل قیمت‌ها با جدیت برای بخش حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی انجام شود و پیش‌بینی شود اگر کمبودی برای حمل و نقل جاده‌ای وجود دارد از امروز برای حل آن برنامه‌ریزی شود. از توانایی نیروهایی مسلح خواسته شود با ایجاد پایگاه‌های سیارامدادی در مبادی وردی استان به حوزه درمان و امداد جاده‌ای کمک کنند.

او در پایان خاطرنشان کرد: پلیس راهور با حضور پررنگ در جاده‌های مواصلاتی استان نوروز خاطره‌انگیز را برای سال ۱۴۰۳ ماندگار کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122001071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha