برپایی بیش از ۱۵ بازارچه نوروزی صنایع‌دستی در استان کرمان

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان از برپایی بیش از ۱۵ بازارچه صنایع‌دستی ویژه نوروز در استان کرمان خبر داد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، اعظم علیخانی اظهار کرد: بیش از ۱۵ بازارچه صنایع دستی ویژه نوروز پیش‌بینی شده است. این نمایشگاه‌ها و بازارچه‌ها ویژه ایام نوروز در اکثر شهرستان‌های استان برپا خواهند شد.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان از برپایی بزرگترین بازارچه‌ صنایع‌دستی در کرمان خبر داد و افزود: در حال حاضر بیش از صد رشته و زیررشته فعال صنایع‌دستی شامل رشته‌های بومی رودوزی‌های، سنتی نظیر پته، سوزن‌دوزی و خوس‌دوزی، دست‌بافته‌های داری و غیر داری مانند گلیم شیریکی‌پیچ و گلیم چل‌ماشوله، صنایع چوبی،و حصیربافی همچنین معرق و منبت، صنایع فلزی و صنایع سنگی در استان داریم که از پتانسیل شرکت در بازارچه‌های صنایع‌دستی برخوردارند.

او بیان کرد: در استان کرمان شهر سیرجان به عنوان شهر جهانی دارای گلیم شیریکی‌پیچ در کنار دیگر شهرهای ملی صنایع دستی استان مانند شهر کرمان، شهربابک، راور در تلاش برای رونق کسب‌وکارهای حوزه صنایع‌دستی و معرفی فرهنگ و هنر مردمان مناطق خود در قالب بازارچه‌های نوروزی و رونق معیشت خانواده هنرمندان و فعالان حوزه صنایع‌دستی هستند. او با بیان اینکه بازارچه‌های نوروزی در ارائه صنایع‌دستی استان در ایام سفر به ویژه عید نوروز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است گفت: در بیشتر شهرستان‌های استان این بازارچه‌ها دایر خواهند شد.

علیخانی با ابراز خرسندی از رونق بازارچه‌های صنایع‌دستی در استان گفت: این بازارچه‌ها قدرت نمایش و معرفی آثار صنایع‌دستی استان و نیز طرح نقاط قوت و ضعف در تولید و بسته‌بندی صنایع‌دستی را خواهند داشت تا بتوان با اجرای برنامه‌ریزی‌های مدون به هنرمندان ارجمند این حوزه به‌گونه موثرتری یاری رساند و اشکالات آنها شناخته و به مرور رفع کرد که این به آراسته بودن در آینده کمک بیشتری خواهد کرد.

معاون صنایع‌دستی استان کرمان یکی دیگر از اهداف عمده تداوم دایر بودن بازارچه‌ها را کمک به تولیدکنندگان عرصه صنایع دستی دانست و افزود: این بازارچه‌ها فرصتی فراهم می‌کند تا تولیدکنندگان بتوانند کالای تولیدی خود را تبلیغ و راحت‌تر آن را عرضه کرده و به فروش برسانند.

او با اشاره به اینکه امروز ۲۱ اسفندماه، فراخوان شرکت در بازارچه نوروزی اطلاع‌رسانی خواهد شد گفت: در نوروز ۱۴۰۳ بازارچه صنایع‌دستی شهر کرمان با همت ستاد عالی تسهیلات سفر استان در یکی از موقعیت‌های مرکزی شهر ملی کرمان تعریف شده است و معاونت صنایع دستی استان در حال برنامه‌ریزی و ایجاد شرایط مناسب برای عملکرد بهتر و موثرتر در راستای برپایی این بازارچه نوروزی در کنار دیگر همیاران این عرصه است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122101241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha