۵۲ درصد عملیات امدادی در طرح نوروزی مربوط به حوادث جاده‌ای بوده است/ ارائه خدمات به ۲ هزار نفر در ۵ روز

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشورمان گفت: در طول پنج روز از اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی بیش از ۲۰۰۰ نفر خدمات امدادی دریافت کرده‌اند.

صادق محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا درباره جزئیات خدمات ارائه شده از سوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در طرح ملی نوروز ۱۴۰۳ گفت: از تاریخ ۲۴ تا ۲۸ اسفندماه، در طرح ملی امداد و نجات نوروزی، ۶۱۰ مورد عملیات امدادی توسط نیروهای سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر انجام شده است که ۳۱۷ مورد آن معادل ۵۲ درصد مربوط به حوادث جاده‌ای بوده است. همچنین ۲۹ مورد، معادل پنج درصد از کل ماموریت‌های انجام شده نیز مربوط به حوزه کوهستان بود و ۱۴ حادثه با موضوع مداخلات جوی نیز در این مدت انجام شد.

او تعداد کل دریافت کنندگان خدمات امداد و نجات در کشور تا روز گذشته را ۲۰۱۶ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۲۲۸ نفر به مراکز درمانی منتقل شده و ۴۷۹ نفر نیز به صورت سرپایی درمان شدند، ۱۴ نفر به مناطق امن انتقال داده شد و  ۱۰۲ نفر نیز اسکان اضطراری داده شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد: همچنین برای ۶۲ نفر در حوادث و سوانح جاده ای عملیات رهاسازی صورت گرفت، این عملیات با استفاده از تجهیزات مخصوص و به شکل تخصصی انجام می‌شود. امدادگران در این مدت برای هزار و ۱۱۵ نفر سنجش میزان قند و فشار خون انجام داده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122902173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha