آمادگی پایگاه اسکان شبانه روزی مسافران نوروزی در یزد

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با اشاره به پذیرش ۳۵هزار مسافر در مراکز اقامتی و رفاهی استان یزد طی چهار روز گذشته گفت: استان یزد روزانه قابلیت اسکان بیش از ۱۵۵ هزار مسافر را دارد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، هما خورشیدی با اشاره به اینکه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد به عنوان دبیرخانه ستاد خدمات سفر استان مسئولیت هماهنگی و برنامه‌ریزی بین دستگاه‌های متولی و اجرایی را برعهده دارد، اظهار کرد: دستگاه‌های متعددی عضو این ستاد هستند، امسال تمام ظرفیت‌های استان پای کار آمدند تا خدمات‌رسانی مناسبی را به هموطنان و مهمان نوروزی ارائه کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد افزود: بسیاری از این خدمات قابل استفاده برای همشهریان بوده و می‌توانند از این فرصت استفاده ببرند، تمامی این تلاش‌ها در راستای جلب رضایت هم‌وطنان و همشهریان بوده است.

او با بیان اینکه همه ظرفیت اقامتگاه‌های رسمی استان برای پذیرایی از مسافران نوروزی آماده هستند، تصریح کرد: ظرفیت‌های دیگری از جمله اسکان آموزش و پرورش، خوابگاه‌های دانشجویی، چادرهای شهرداری و … برای اقامت مسافران برنامه‌ریزی شده است.

خورشیدی ادامه داد: انتظار داریم بر اساس رزروهایی که تاکنون برای مجموعه‌های مختلف اقامتی استان صورت گرفته در ایام نوروز شاهد اسکان تعداد بیشتری از مسافران نوروزی در یزد باشیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد با اشاره به ثبت جهانی دو رویداد نوروز و مراسم افطاری خاطرنشان کرد: تلاش‌ها بر این است یک فضای شاد و مفرح همراه با معنویت در شهر یزد ایجاد شود؛ لذا از ظرفیت ماه مبارک رمضان در برنامه‌های نوروزی استفاده شده است.

او خاطرنشان کرد: از سوم فروردین ماه نیز مراسم شب‌های فرهنگی در شهرستان‌ها آغاز خواهد شد، البته این برنامه‌ها در شب‌های قدر متناسب با این ایام برگزار خواهد شد.

خورشیدی از اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی و تفریحی در شهر یزد توسط دستگاه‌های متولی فرهنگی خبر داد و افزود: اقدامات دیگری از جمله آماده‌سازی بناها و اماکن گردشگری، فضاسازی شهری، استقرار دستگاه‌های خدمات‌رسان در مبادی ورودی، استقرار نوروزگاه‌های جاده‌ای در مسیرهای منتهی به استان انجام گرفته و سایر اقدامات نظارتی نیز در حال انجام است.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد تأکید کرد: هدف ما در ارائه خدمات متعدد فرهنگی، گردشگری و تفریحی، در راستای جلب رضایت مردم، ارائه خدمات مطلوب و بهینه به میهمانان نوروزی است.

او گفت: طی چهار روز اول طرح ملی سفرهای نوروزی ۳۵ هزار نفر در مراکز اقامتی و رفاهی استان پذیرش شدند و امید است شاهد استقبال مهمانان نوروزی از ظرفیت واحدهای اقامتی و امکانات فراهم شده در استان باشیم.

خورشیدی با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین میزان پذیرش مربوط به تعطیلات ابتدای سال جدید است گفت: پایگاه اسکان شبانه روزی اداره کل میراث فرهنگی نیز در این ایام فعال بوده، خدمات و راهنمایی‌های لازم را به میهمانان نوروزی ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010100031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha