افزایش ۱۴ درصدی اسکان مسافران نوروزی در اقامتگاه‌های رسمی استان یزد

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر گفت: آمار مسافرانی که در اقامتگاه‌های رسمی استان اسکان یافتند نسبت به دوره مشابه سال گذشته در دوم فروردین ماه بیش از ۱۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، محمدجواد ابوالحسینی اظهار کرد: تمام استان یزد در آماده باش کامل برای پذیرایی از مهمانان و مسافران نوروزی است.

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر استان یزد گفت: از ابتدای اسفند ماه با آغاز به کار فعالیت ستاد خدمات و تسهیلات نوروزی کمیته‌های مربوطه تشکیل شد و پیگیری‌های لازم برای ایجاد آمادگی کامل در استان اتفاق افتاد.

او تصریح کرد: آمار مسافرانی که در اقامتگاه‌های رسمی استان اسکان یافتند نسبت به دوره مشابه سال گذشته در دوم فروردین ماه بیش از ۱۴درصد افزایش یافته است و نسبت به روز اول فروردین ماه ۳۱درصد افزایش داشته است.

ابوالحسینی افزود: آمار اسکان از ۲۴ اسفند تا روز دوم فروردین ماه، ۱۴۰هزار و ۵۰۲ نفر است که افزایش استقبال مسافران نوروزی برای اسکان در یزد را نشان می‌دهد.

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر استان اظهار کرد: همچنین مجموع آمار بازدید از اماکن تاریخی و بناهای شاخص استان در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا دوم فروردین ماه، بیش از ۹۷هزار و ۷۷۹ نفر بوده است.

او ادامه داد: ظرفیت اسکان استان در مدارس، پارک‌ها، بوستان‌ها، اسکان در مراکز دارای مجوز، مهمانسرای‌های ادارات و خوابگاه‌های دانشجویی نیز به طور مناسبی تاکنون تکمیل شده است.

ابوالحسینی ادامه داد: مجموع ترددهای ورودی استان از ۲۴ اسفند تا دوم فروردین ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش یافته است و ترددهای خروجی خودروها هم ۴درصد کاهش یافته است و این نشان از ماندگاری بیشتر مسافران در استان دارد.

معاون دفتر هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با اشاره به کاهش آمار تصادف‌ها در استان گفت: تاکنون با ثبت یک فقره فوتی کاهش ۵۰درصدی فوتی‌های درون شهری و کاهش ۲۷ درصدی فوتی‌های برون شهری را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشتیم.

او شهر جهانی یزد را یکی از مقاصد مناسب برای سفرهای نوروزی عنوان کرد و گفت: ما در یزد آمادگی کامل برای میزبانی از مسافران نوروزی را داریم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010400571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha