برگزاری مراسم شب‌های قدر در موزه تاریخ شهر ساری، دو هزار تنکابن و پایگاه میراث ملی فرح‌آباد

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، از برگزاری مراسم شب‌های قدر در موزه تاریخ شهر ساری، دو هزار تنکابن و پایگاه میراث ملی فرح‌آباد ساری خبر داد.

ه‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، محسن باستانی امروز یکشنبه پنجم فروردین ۱۴۰۳ در حاشیه بازدید از ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با اعلام اینکه ۲۲ موزه و پایگاه میراث ملی و جهانی استان برای بازدید مسافران و مردم فعال هستند، اظهار کرد: موزه‌های مازندران از آغاز ستاد اجرایی خدمات سفر تاکنون مورد استقبال بسیار خوبی مسافران و گردشگران قرار گرفت.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به اینکه در مازندران یک پایگاه میراث جهانی و ۳ پایگاه میراث ملی در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: چهار پایگاه مازندران در تعطیلات نوروز برای میزبانی از مسافران و مردم آمادگی کامل دارند.

او از حضور بیشترین مسافر در عباس آباد بهشهر نسبت به دیگر پایگاه‌های استان خبر داد و گفت: درصورت حضور مسافران در پایگاه‌های تاریخی استان ساعت بازدید از محوطه‌ها و پایگاه‌های میراث‌فرهنگی تمدید می‌شود.

باستانی خاطرنشان کرد: با توجه به تقارن عید نوروز و ماه مبارک رمضان، مراسم افطاردهی و شب‌های قدر در موزه تاریخ شهر ساری، دو هزار تنکابن و پایگاه میراث ملی فرح آباد برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه مسافران و گردشگران استقبال خوبی از میراث طبیعی استان دارند، افزود: گردشگران از حفظ و احیای بناها و آثار تاریخی مازندران، تقدیر و تشکر کردند.

او ساعت بازدید از موزه‌ها را ۹ الی ۱۸ هر روز اعلام کرد و افزود: موزه کلبادی ساری، دو هزار تنکابن و پایگاه ملی فرح آباد تا ۲۱ شب برای بازدید مسافران فعال است.

باستانی به برپایی کمپ‌های نوروزی در شهرستان‌ها با همکاری شهرداری‌ها، جمعیت هلال احمر، نیروی انتظامی، بهزیستی و میراث‌فرهنگی اشاره کرد و گفت: بازدیدهای میدانی در خصوص نظافت، سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه‌ها و واحدهای گردشگری در حال انجام است.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران خاطرنشان کرد: برنامه‌های فرهنگی و شب‌های قدر در موزه‌ها و پایگاه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010500825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha