تلفات رانندگی در نوروز گیلان ۷۵درصد کاهش یافت

استاندار گیلان با بیان اینکه تلفات رانندگی در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۵ درصد کاهش یافته است، گفت: 4میلیون و ۵۳۶هزار و ۵۳۸ مسافر نوروزی از طریق ناوگان هوایی و زمینی وارد این استان شدند.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، اسدالله عباسی روز سه‌شنبه ۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ در جلسه ویدئوکنفرانس جمعیت هلال‌احمر کشور با حضور مدیران عامل، شورای معاونین استان‌ها در خصوص طرح ملی خدمات نوروزی ۱۴۰۳ در هلال احمر گیلان اظهار کرد: مسافران اقامت‌کننده در استان (اقامت در مراکز اقامتی ثابت و موقت) ۶میلیون و ۷۴۸هزار و ۱۰۸ نفر شب بوده ضمن اینکه درصد اشغال تخت تاسیسات اقامتی ثابت ۷۹درصد است.

استاندار گیلان با بیان اینکه از ۲۴ اسفندماه گذشته تا پایان روز گذشته ۶ فروردین افزون بر ۹۸۳هزار خودرو وارد استان گیلان شده‌ است، اضافه کرد: تلفات رانندگی نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۵درصد کاهش یافت که نشان از وحدت، همدلی دستگاه‌های خدمات رسان اعم از جمعیت هلال احمر، پلیس راهور و فوریت‌های پزشکی است.

او با بیان اینکه افتتاح هشت کیلومتر باقیمانده آزاده راه قزوین - رشت شامل قطعه منجیل به امام‌زاده هاشم از اتفاقات خوب سال گذشته در استان گیلان بود، عنوان کرد: افتتاح این قطعه، بار ترافیکی را کاهش داد ضمن اینکه عدم معطلی و خستگی مسافران، کاهش تصادفات را به همراه دارد.

عباسی در ادامه با ابراز رضایت از عملکرد هلال احمر گیلان به ویژه در تابستان سال گذشته اظهار کرد: عملکرد خوب هلال احمر، داوطلبان این جمعیت و غواصان موجب کاهش قابل توجه غریق در تابستان پارسال در سواحل استان در مقایسه با سال ماقبل شد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی در گیلان آمادگی کامل وجود دارد اضافه کرد: رعایت شئونات اسلامی مورد تاکید است ضمن اینکه اقدامات پیشگیرانه نیز وجود دارد.

او اظهار کرد: مکان هایی برای استراحت مسافران، انجام فریضه نماز و ویزیت سلامت مهمانان نوروزی توسط داوطلبان هلال احمر در مسیر راه‌های استان مهیا شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010701164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha