تلاش محیط زیست با مشارکت مردمی برای حفظ یوز ایرانی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: به منظور حفظ و جلوگیری از تلفات جاده‌ای یوز ایرانی در محور عباس‌آباد - میامی با تلاش محیطبانان و مشارکت داوطلبانه مردمی اقدام به نصب اعلائم و تابلوهای هشداری و آموزشی و همچنین گشت‌های شبانه در ایام نوروز کرده است.

به گزارش میراث آریا، بهرام‌علی ظاهری مدیرکل حفاظت محیط زیست سمنان روز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ گفت: تصادفات جاده‌ای مهم‌ترین دلیل تلفات گونه ارزشمند یوزپلنگ ایرانی است که بخش عظیمی از این تلفات در همین محدوده ۳۰ کیلومتری محور عباس آباد - میامی اتفاق افتاده است.

او ادامه داد: ایمن‌سازی این جاده به کمک نصب دوربین‌های کنترل‌کننده سرعت، تابلوهای هشداردهنده، تأمین روشنایی محور و فنس‌کشی حاشیه زیرگذرها، سال‌هاست که از مطالبات اصلی سازمان حفاظت محیط زیست برای حفظ گونه یوز ایرانی است.

ظاهری اضافه کرد: به همین منظور محیطبانان اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان با کمک فعالان محیط زیستی و افراد بومی به صورت داوطلبانه با حضور در این مسیر اقدام آموزش و هشداربه رانندگان نوروزی کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سمنان تاکید کرد: نصب تابلو و اعلام هشداری و توزیع بروشورهای آموزشی و گشت شبانه در این مسیر از دیگر اقدامات در این ایام است.

با پیگیری‌های سازمان حفاظت محیط زیست، به منظور حفظ گونه‌های منطقه، محدودیت سرعت، نصب روشنایی و فنس‌کشی در بخشی از این مسیر صورت گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010801318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha