فعالیت ۱۵۰ غرفه نوروزی عرضه صنایع‌دستی در استان زنجان

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان از فعالیت ۱۵۰ غرفه نوروزی عرضه صنایع‌دستی در استان زنجان خبر داد.  

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، سید سعید صفوی روز شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ اظهار کرد: ۱۵۰ غرفه نوروزی عرضه صنایع‌دستی  در ۱۵ نقطه استان زنجان فعال است که عمده این نمایشگاه‌های نوروزی بیشتر در ورودی شهرها، جاذبه‌های گردشگری و پایگاه‌های تاریخی برپا شده‌اند که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کنند.  

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان افزود: در این نمایشگاه‌ها انواع محصولات و هنرهای دست‌سازه تولید هنرمندان صنعتگر استان مانند ملیله کاری، مس، چاقوسازی، چاروق، گلیم‌بافی، گیوه‌بافی، چرم‌دوزی، میناکاری، ابزارآلات فلزی، البسه محلی، جاجیم‌بافی، نمدمالی، منبت کاری، خراطی، و غیره در معرض دید و عرضه بازدیدکنندگان و گردشگران قرار دارد.  

او گفت: هدف از برگزاری این بازارچه‌ها در نقاط مختلف استان، دسترسی هرچه راحت‌تر گردشگران به‌منظور رفع نیازمندی‌ها در حوزه محصولات صنایع‌دستی و به‌ویژه تولیدات کاربردی این حوزه است.  

صفوی تأکید کرد: نکته حائز اهمیت برگزاری این بازارچه‌های نوروزی ورکشاپ‌های صنایع‌دستی است که در حاشیه این بازارچه‌ها برگزار می‌شود تا بازدیدکنندگان بیشتر با نحوه تولید آثار صنایع‌دستی شاخص استان آشنا شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011101758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha