راهنمای صوتی چغازنبیل، راهی نوین برای آشنایی با میراث تاریخی

مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه گفت: راهنمای صوتی زیگورات چغازنبیل به بازدیدکنندگان این پایگاه میراث‌جهانی کمک می‌کند تا به عنوان یک راهنما مجازی، اطلاعات کاملی درباره دوره ایلام و زیگورات چغازنبیل دریافت کنند.

به گزارش خبرگزاری میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، عاطفه رشنویی گفت: در تلاش برای ارائه تجربه‌ای بهتر و کامل‌تر از بازدید از میراث‌های تاریخی زیگورات چغازنبیل، راهنمای صوتی برای گوشی‌های اندرویدی در دسترس عموم مردم قرار گرفته است.

مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه اظهار کرد: اپلیکیشن راهنمایی صوتی زیگورات چغازنبیل از طریق درگاه الکترونیکی کافه بازار قابل دانلود است.

او ادامه داد: راهنمای صوتی چغازنبیل به بازدیدکنندگان این پایگاه میراث‌جهانی کمک می‌کند تا به عنوان یک راهنمای مجازی اطلاعات کاملی درباره دوره ایلام و زیگورات چغازنبیل، دریافت کنند.

رشنویی بیان کرد: این اپلیکیشن قابلیت نمایش تصویر هلی‌شاتی مکان‌های مختلف اعم از نمای داخلی و خارجی این مجموعه را به بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.

مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه اظهار کرد: چغازنبیل به دلیل قرارگیری در منطقه‌ای دور از شهر و شرایط آب و هوایی سخت، استقبال راهنماهای گردشگری از این کم است. لذا با ارائه راهنمای صوتی، بازدیدکنندگان حتی بدون حضور راهنماهای حقیقی، اطلاعات کاملی را درباره این میراث تاریخی دریافت می‌کنند.

او با اشاره به اینکه راهنمای مجازی به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا به صورت مجازی و با استفاده از تصاویر ۳۶۰ درجه، داخل ساختمان چغازنبیل را ببینند، گفت: با کلیک بر روی هر نقطه مورد نظر، تصویر مربوط به آن نقطه به بازدیدکننده نمایش داده می‌شود. این امکان به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا به زوایای مختلف مجموعه چغازنبیل به بررسی دقیق‌تر آن مکان بپردازند.

رشنویی تصریح کرد: این تلاش‌ها به منظور ارتقای تجربه گردشگران و حفظ و ارزشیابی صحیح این میراث‌های جهانی انجام شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011201876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha