ساخت ۷۲ درصد هتل‌های چهار و پنج‌ستاره تهران بعد از انقلاب/ اکثر هتل‌های چهار و پنج ستاره در کشور هم بعد از انقلاب اسلامی ساخته شده‌اند

معاون اداره‌کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی گفت: ۷۲ درصد هتل‌های چهار و پنج ستاره استان تهران بعد از انقلاب اسلامی ساخته شده است.

اسماعیل برات در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا اظهار کرد: در حال حاضر ۲۰۱۹ هتل و هتل آپارتمان در سطح کشور وجود دارد که در این میان ۷۳ هتل پنج ستاره و ۱۵۴ هتل چهار ستاره در حال بهره‌برداری است. 

معاون اداره‌کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری افزود: برابر بررسی انجام شده در استان تهران، ۷۲ درصد هتل‌های چهار و پنج ستاره بعد از انقلاب ساخته شده و این در حالی است که این رقم در سطح کشور بالاتر بوده و بهره‌برداری اکثر هتل‌های چهار و پنج ستاره مربوط به دوران بعد از انقلاب اسلامی است.

برات در ادامه گفت: ۹ هتل پنج ستاره در استان تهران داریم که ۴ هتل قبل از انقلاب ساخته شده است و ۱۹ هتل چهار ستاره نیز داریم که ۴ هتل متعلق به قبل از انقلاب و الباقی متعلق به بعد از انقلاب است.

معاون اداره‌کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری یادآور شد: از هتل‌های ۴ و ۵ ستاره در دست احداث ۱۲۷ پروژه شامل ۷۰ هتل ۵ ستاره و ۵۷ هتل ۴ ستاره است. 

او در ادامه صحبت‌های خود یادآور شد: پروژه‌های افتتاح شده در حوزه گردشگری در دولت سیزدهم نیز تاکنون، حدود ۱۶۱۰ پروژه با حجم بیش از ۴۰ همت و با تعداد ۳۸۶۱۱ تخت اقامتی است.

لزوم اعطای مشوق‌های مختلف

برات با تأکید بر لزوم تسهیل‌گری و اعطای مشوق‌های مختلف به حوزه گردشگری خاطرنشان کرد: صنعت گردشگری ایران برای اینکه به جایگاه اصلی خود برسد نیازمند حمایت از سرمایه‌گذاران حوزه هتل‌سازی است.

این مقام مسئول افزود: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با در نظر گرفتن توجیه اقتصادی نسبت به سرمایه‌گذاری در صنایع مختلف اقدام می‌کنند و یکی از ملزومات و مؤلفه‌های اصلی تشویق سرمایه‌گذاران و حمایت از فعالان صنعت گردشگری، وجود مشوق‌های قانونی در زمینه‌های مختلف مانند موارد مالیاتی، عوارض شهرداری، تعرفه های انرژی است که وزارت میراث‌فرهنگی به طور جدی ایجاد بسترهای قانونی اعطای مشوق‌های سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری را در دستور کار داشته و پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011302035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha