شرکت ۵۰هزار مسافر در «چشم به راهیم»

دبیر ستاد خدمات سفر استان زنجان گفت: ۵۰ هزار مسافر در پویش «چشم به راهیم» استان از ۲۴ اسفند تا ۱۳ فروردین شرکت کردند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، سید سعید صفوی روز سه‌شنبه ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ در اختتامیه پویش چشم به راهیم ا بیان اینکه با توجه به تقارن دو عید نوروز و رمضان شاهد حضور گردشگران در استان بودیم، گفت: یکی از کمیته‌های ستاد خدمات سفر استان، کمیته حمل و نقل بود که به صورت دو شیفت فعالیت می‌کردند و پویش «چشم به راهیم» یک حرکت منسجم ملی برای ایمنی سفر بود. 

دبیر ستاد خدمات سفر استان زنجان افزود: در حوزه گردشگری نیز استان زنجان بر مبنای آمار رسمی باجه‌های بلیط فروشی رتبه دوازدهم را در سطح کشور کسب کرده است. 

او گفت: هرچند تعداد ورودی‌های به استان کاهش داشت اما میزان بازدیدها ۱۰درصد افزایش یافت. با اجرای این پویش در سطح محورهای استان شاهد کمترین حادثه بودیم. کمک به آشنایی مسافران نوروزی با تمدن، فرهنگ و هنر استان زنجان را از اهداف اجرای این پویش است. 

صفوی افزود: در حوزه گردشگری نیز استان زنجان بر مبنای آمار رسمی باجه‌های بلیت فروشی رتبه دوازدهم را در سطح کشور کسب کرده است. هرچند تعداد ورودی‌های به استان کاهش داشت اما میزان بازدیدها ۱۰درصد افزایش یافت. 

شرکت ۵۰هزار مسافر در «چشم به راهیم»


جعفر قزوینیان گفت: این پویش برای سومین سال در استان برگزار شد که در کاهش تصادفات تاثیر گذار بود و کارنامه موفقی را برجا گذاشت. 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه این طرح با هدف کاهش تلفات تصادفات جاده‌ای برگزار شد، اضافه کرد: هدف دیگر طرح، اشاعه و پاسداشت ارزش‌های دینی در ایام نوروز بود که با استقبال گروه‌های هدف مواجه شد. 
او با تاکید بر فرهنگ‌سازی مستمر برای موفقیت این طرح، افزود: هدف دیگر طرح، توقف کوتاه رانندگان در ادامه مسیر به ویژه در ورودی شهرهاست که تداوم چنین برنامه‌هایی قطعا نتایج مثبتی را به دنبال دارد. 
قزوینیان ادامه داد: طبق آمارهای ارائه شده هر ساعت یک هزار و ۴۰۰ خودرو در آزادراه زنجان به قزوین تردد می‌کنند که نشانگر ترافیک بالای این مسیر است. 
او به کاهش ۲۷ درصدی فوتی‌های تصادفات جاده‌ای استان در طرح نوروزی اشاره و خاطر نشان کرد: با همکاری رسانه‌های جمعی اطلاع‌رسانی خوبی در اجرای پویش چشم به راهیم در سطح استان انجام شد. 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان ابراز امیدواری کرد: این طرح در طول سال در شهرستان‌های استان نیز اجرا شود.

شرکت ۵۰هزار مسافر در «چشم به راهیم»

انتهای پیام/

کد خبر 1403011502160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha