توزیع افطاری ساده به گردشگران نوروزی توسط موکب هئیت رزمندگان شهرستان ایجرود

دبیر اجرایی خدمات سفر شهرستان ایجرود گفت: افطاری ساده به گردشگران نوروزی توسط موکب هئیت رزمندگان شهرستان ایجرود توزیع شد. 

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، محمود باقری روز سه‌شنبه ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ گفت: به مناسبت فرارسیدن ایام و لیالی پر خیر و برکت قدر و با هدف پاسداشت ثبت افطار و سنت‌های فرهنگی اجتماعی آن در فهرست جهانی میراث ناملموس یونسکو مراسمی با حضور شهروندان و مسافران در افطاری ساده توسط موکب هئیت رزمندگان شهرستان ایجرود توزیع شد. 

دبیر اجرایی خدمات سفر شهرستان ایجرود افزود: این اقدام با هدف توسعه و ترویج فرهنگ ساده‌زیستی و دوری از اسراف و تجمل‌گرایی توسط موکب هئیت رزمندگان شهرستان اجرا شد که با بسته افطاری ساده از مسافران و شهروندان در حال عبور از این محدوده در هنگام اذان مغرب و عشاء پذیرایی شد و مسافران با اجرای برنامه‌های فرهنگی و افطاری ساده ساعاتی در این محدوه توقف کردند. 

او گفت: در این مراسم مسافران و گردشگران نوروزی ضمن آشنایی با سنت‌های مردم این استان در ماه مبارک رمضان بر سر سفره معنوی افطار ساده نشسته و با غذاهای بومی محلی مردم این منطقه مورد پذیرایی قرار گرفتند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011502164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha