مدیریت و نظارت بر تأسیسات گردشگری خراسان شمالی موجب افزایش گردشگر می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی با نماینده ولی‌فقیه خراسان شمالی و امام‌جمعه شهرستان بجنورد دیدار کرد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، علی مستوفیان شنبه ۱۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ در این دیدار ضمن ارائه گزارش اقدامات ستاد اجرایی خدمات سفر عنوان کرد: ستاد خدمات سفر متناسب با اقتضائات ماه رمضان فعالیت‌های خود را از ۲ ماه قبل از سال آغاز کرد و تا بعد عید سعید فطر این ستاد فعال خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی افزود: باتوجه‌به این که موضوعات گردشگری موضوعات فرهنگی و بین‌بخشی هستند در این مدت هم‌افزایی خوبی بین دستگاه‌های اجرایی استان اتفاق افتاد و در برنامه‌های که دستگاه‌های اجرایی از قبیل مسابقات بین‌المللی قرآن و جشنواره نغمه سرایان اهل‌سنت و... در کنار دستگاه‌های اجرایی برگزارکننده بودیم و با برگزاری تعدادی از جشنواره‌ها از قبیل جشنواره سمنو و استقبال از بهار در موضوعات نشاط اجتماعی که از ضروریات جامعه است فعالیت داشتیم.

او گفت: در ستاد خدمات سفر، استان خراسان شمالی طبق نظرات کارشناسان و بازدیدهای نامحسوس ناظران کشوری در چندین ویدئوکنفرانس برگزار شده اعلام شد که استان از نظر خدمات بهداشتی، بین‌راهی و نمازخانه‌ها شرایط مطلوبی داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین رضا نوروزی، نماینده ولی‌فقیه خراسان شمالی و امام‌جمعه شهرستان بجنورد در این دیدار ضمن قدردانی از فعالیت‌های انجام شده اظهار کرد: در حوزه گردشگری چند مبحث مهم مورد تأکید است از جمله مسئله اقتصادی که قطعاً دوست داریم همان‌طور که در مشهد مقدس تمام درآمد آن جا از زائران و مسافران آقا امام رضا (ع) است، دوست داریم اینجا هم حداقل این بخش فعال شود. در بحث دوم معرفی‌کردن استان و مسائل تاریخی و آشنایی با داشته‌های استان هست که بحث مهمی در گردشگری است و تمامی بخش‌ها و دستگاه‌های مرتبط باید در این زمینه تلاش کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری افزود: مسئله سوم و مهم‌تر مدیریت و نظارت درست بر تأسیسات گردشگری استان است که اگر این نظارت و مدیریت درست انجام شود باعث افزایش و استقبال گردشگران و مسافران خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011902429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha