بهره‌مندی بیش از ۴۵۰ نفر از آموزش‌های رایگان صنایع‌دستی در ابهر

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابهر گفت: به ۴۵۰ نفر در سال ۱۴۰۲ آموزش رایگان صنایع‌دستی داده شده است. 

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، امیر علیمحمدی روز ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ با اشاره به بهره‌مندی ۴۵۰ نفر از آموزش‌های رایگان صنایع‌دستی در شهرستان ابهر در سال گذشته، گفت: طی این مدت در مجموع ۱۳۸ پروانه تولید انفرادی، کارگاهی و کارت شناسایی صنایع‌دستی صادر و تمدید شده است. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابهر با اشاره به صدور ۱۳۸ پروانه تولید کارگاهی و پروانه تولید انفرادی در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد: همچنین در این مدت ۸ فقره کارت شناسایی و ۱۳۰ فقره جواز تأسیس صادر و تمدید و مجوز فروشگاه صنایع‌دستی نیز در این مدت برای متقاضیان صادر شده است. 

او با بیان اینکه در زمینه تسهیلات کم‌بهره نیز تعداد زیادی از هنرمندان به بانک معرفی شدند، افزود: در سال گذشته ۷۰ نفر برای اخذ وام مشاغل خانگی مستقل و پشتیبان به بانک معرفی شدند. 

علیمحمدی با اشاره به معرفی ۹۲ نفر به بانک برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ و ۱۶، گفت: همچنین مجموعاً در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۱۳ میلیارد تومان پرداخت شده است. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابهر با بیان اینکه امسال مطابق هر سال آموزش‌های رایگان عمومی برای گسترش صنایع دستی و هنرهای سنتی و همچنین ایجاد شغل برای علاقه‌مندان برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته ۴۵۰ نفر از آموزش‌های رایگان صنایع دستی بهره‌مند و ۲۷۰ نفر نیز تحت پوشش بیمه قرار داده شدند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403012502743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha