برگزاری نشست تخصصی تاب‌آوری بناهای تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی در گلستان

نشست تخصصی تاب‌آوری بناهای تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی به‌مناسبت روز جهانی بناهای و محوطه‌های تاریخی در استان گلستان برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، این نشست تخصصی امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ با حضور مرتضی حسینقلی‌زاده معاون میراث‌فرهنگی، مریم حاجی‌ابراهیمی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان، مدیران پایگاه‌های ملی میراث‌فرهنگی، مدیران ادارات شهرستانی و کارشناسان میراث‌فرهنگی در محل کاخ‌موزه گرگان برگزار شد.

نشست تخصصی تاب‌آوری بناهای تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی ازجمله فرونشست، سیل، زلزله و... با سخنرانی دکتر حامد رضایی هیئت‌علمی دانشگاه گلستان برگزار شد.

شعار امسال روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی با عنوان «بحران‌ها و منازعات از دریچه منشور ونیز» انتخاب شده است و ایکوموس(شورای بین‌المللی ابنیه و محوطه‌ها سازمانی برای نگهداری و پاسداری از اماکن میراث‌فرهنگی در سراسر جهان) به کشورها توصیه کرده که دراین‌باره برنامه‌های خود را ارائه دهند.  

برگزاری تورهای معرفی بناها و محوطه‌های تاریخی، برگزاری سلسله نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی و وبینارهای آموزشی از اهم برنامه‌ها به‌مناسبت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی در استان خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403012902997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha