هدف از احیای شوراهای فنی استان‌ها پرهیز از چندپارگی در اجرای برنامه‌هاست/ اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت هستند

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی گفت: سعی ما در راستای احیای شوراهای فنی استان‌ها، ایجاد تمرکز و پرهیز از چندپارگی در اجرای برنامه‌ها، طرح ‌ها و ضوابط بوده است.

به گزارش خبرنگار میراث‌آریا، در آستانه روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی، نشست سراسری شوراهای فنی استان‌ها به ریاست علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی با حضور مدیران ستادی و اعضای شورای فنی استان تهران صبح امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۳) در سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌صورت حضوری و ویدئو کنفرانس برگزار شد.

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور، ۳۰ فروردین روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی را فرصتی برای بازخوانی ظرفیت‌ها و ارائه برنامه‌های مناسب برای صیانت از میراث‌فرهنگی عنوان کرد و افزود: میراث‌فرهنگی داشته‌های تمدنی، تاریخی و نیاکان ما است و متعلق به هیچ دولتی نیست و همه باید از آنها برای انتقال به آیندگان صیانت کنیم.

دارابی با بیان اینکه استادکاران و مرمت‌گران میراث‌فرهنگی، گنجینه زنده بشری هستند، تجلیل و توجه به استادکاران و مرمت‌گران را برای احیای الگوی استاد-شاگری که گمشده امروز جامعه است حائز اهمیت عنوان کرد.

او در ادامه، شوراهای فنی استان‌ها را مرجع اصلی کیفیت بخشی به اقدامات مرمتی در استان و مرجع تشخیص و تصمیم‌گیری برنامه‌های حفاظت و مرمت عنوان و بر برگزاری جلسات مستمر و منظم آن تاکید کرد.

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور افزود: سعی ما در راستای احیای شوراهای فنی استان‌ها، ایجاد تمرکز و پرهیز از چندپارگی در اجرای برنامه‌ها، طرح ‌ها و ضوابط بوده است.

او بر تهیه مستندات علمی، پژوهشی و مصوبات را در راستای اثرگذاری تاکید کرد و ادامه داد: ۱۴۰۳ را سال «توسعه حفاظت از میراث فرهنگی» اعلاام کرده‌ایم و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت قرار گرفته‌اند.

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی در ادامه به همکاری شوراهای فنی استان‌ها در تحقق شعار «هر شهر یک موزه»، تهیه بسته‌های سرمایه گذاری میراث‌فرهنگی، تدوین نظام مسائل استان‌ها و راهکارهای برون رفت از چالش‌ها اشاره کرد.

او حضور مردم در حافظیه و تخت جمشید را در زمان تحویل سال نو همراه با حفظ حرمت ماه رمضان، نشان ارتقای سواد میراثی مردم و احساس مسئولیت در جامعه عنوان کرد و افزود: با توجه به شرایط دنیای امروز و مخاصماتی که وجود دارد، همچنین نزاع‌ها، نسل‌کشی و جنایتی که رژیم اشغالگر قدس در غزه انجام داد و به برخی بناهای تاریخی غزه آسیب رساند، برای نگهداری و صیانت از میراث‌فرهنگی کار بزرگی پیش‌رو داریم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403012903003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha