چهارمین جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی در شهرستان کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کوهسرخ گفت: چهارمین جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی با حضور تولیدکنندگان این محصول با ارزش و محصولات صنایع دستی، سوغات، غذاهای محلی و ... در این شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، رضا ربیعی با اعلام این خبر افزود: این جشنواره روز جمعه ۳۱ فروردین از ساعت ۱۴ تا ۲۰ در شهر ریوش برگزار می‌شود.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کوهسرخ ادامه داد: این جشنواره به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر ریوش و همکاری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اجرای برنامه‌های فرهنگی شاد و مفرح برگزار خواهد شد. 

او تصریح کرد: شروع برداشت محصول ریواس از اواخر فرودین ماه تا نیمه اردیبهشت ماه است که بعد از پایان ماه مبارک رمضان امسال و با توجه به بارندگی‌های اخیر بهترین زمان برای برگزاری جشنواره انتخاب شده است.

ربیعی درباره برنامه‌های این جشنواره گفت: برنامه‌های فرهنگی این جشنواره شامل مراسم آیینی و سنتی، چوب بازی، موسیقی محلی، نمایش طنز و ... است. با اشاره به ظرفیت بالای گردشگری و تولید محصولات متنوع کشاورزی و باغی در این شهرستان اظهار کرد: در این جشنواره علاوه بر ریواس سبزی‌های بومی و محلی، آش کوریا و زِزِ، لبنیات، خشکبار، صنایع دستی، نان و فتیر و... عرضه می‌شود.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کوهسرخ افزود: رادیو خراسان از ساعت ۱۸:۴۵ تا ۲۰ به‌صورت زنده برنامه پخش خواهد کرد. 

او با اشاره به اهمیت برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره‌ها و رویدادهای گردشگری به نوعی معرف وجود فرهنگ و رفتار و آداب و رسوم خاص در مناطق مختلف است که به‌دلیل قدمت تاریخی و ارزش فرهنگی برای گردشگران از اهمیت خاصی برخوردار است و برگزاری این چنین برنامه‌ها باعث رشد، توسعه و فرهنگ سازی جوامع محلی و ایجاد بستر مناسب برای برگزاری جشنواره و رویدادها و فعالیت های فرهنگی، گردشگری و ... نیز می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403013003046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha