پیشکسوت تولید گلاب و پیشگام گردشگری کاشان درگذشت

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از درگذشت مجید راهب پیشکسوت تولید گلاب اصیل ایرانی و فعال گردشگری کاشان خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، حمیدرضا محققیان امروز اول اردیبهشت‌ماه اعلام کرد: کاشان یکی از مهم‌ترین مراکز تولید گلاب اصیل و ناب ایرانی و همچنین اصلی ترین مرکز تبدیل خانه‌های تاریخی به مراکز اقامتی سنتی استان اصفهان به شمار می‌رود.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: عصر روز گذشته مجید راهب پیشکسوت تولید گلاب اصیل ایرانی و از پیشگامان تبدیل خانه های تاریخی کاشان اقامتگاه سنتی درگذشت.

او افزود: مجید راهب متولد ۱۳۱۶ خورشیدی در شهر قمصر از توابع شهرستان کاشان به مدت بیش از هفتاد سال نقش مهمی در تولید گلاب اصیل ایرانی به ویژه گلاب کاملا بهداشتی به طریق علمی و تاسیس کارخانه جدید و تولید انبوه این محصول ارزشمند ایرانی داشت به گونه ای که برند ربیع را در کنار کارخانه ایران گلاب ایجاد و نام ایران و کاشان به واسطه آن آوازه جهانی یافت.

محققیان تصریح کرد: در دهه هشتاد خورشیدی و همزمان با آغاز روند نجات بخشی خانه های تاریخی در فلات مرکزی ایران، مرحوم مجید راهب از پیشگامان نجات بخشی خانه های تاریخی و تبدیل آنها به اقامتگاه سنتی در کاشان بود که با ایجاد اقامتگاه بزرگ وسنتی مهینستان راهب در کنار دیگر خانه‌های تاریخی که توسط او احیا شد از جمله فعالیت های ارزشمند فرهنگی مجید راهب درکاشان بود.

عصر روز گذشته شادروان مجید راهب در سن ۸۵ سالگی پس از تحمل یک دوره بیماری طولانی ریوی در سن ۸۵ سالگی درگذشت.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1403020100017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha