حضور گردشگری سلامت کرمانشاه در نمایشگاه اکسپو

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه از حضور نمایندگان گردشگری سلامت استان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران خبرداد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی روز شنبه اول اردیبهشت‌ماه در پنجمین جلسه کمیته راهبری گردشگری سلامت با محوریت حضور در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ که با حضور اعضای کمیسیون شامل میراث فرهنگی، نمایندگان علوم پزشکی، استانداری، مدیریت و برنامه ریزی و نمایندگان بیمارستانها و بخش خصوصی فعال در این حوزه تشکیل شد، اظهار کرد: توسعه گردشگری سلامت مورد تاکید مقام عالی استان است و کارشناسان نیز این مقوله را در اولیت قرار داده اند و نظارت جدی بر آن دارند لذا با توجه به این مهم شایسته است اعضای کمیته حتما در جلسات حضور داشته باشند تا بتوانیم در گام نخست با آمادگی کامل در نمایشگاه اکسپو شرکت کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه افزود: نمایشگاه اکسپو امسال در چهار محور تعریف شده که یکی از این محورها که بسیار مورد تاکید است محور گردشگری سلامت است لذا بایستی با دست پر و بر اساس برنامه‌ریزی دقیق در این نمایشگاه شرکت کنیم و در این خصوص نقش بخش خصوصی به عنوان یکی از ستون‌های اصلی بسیار پررنگ است.

او گفت: معرفی توانمندیها و قابلیت‌های این بخش تنها در دست بخش خصوصی است و شما می‌توانید با شناسایی این ظرفیت‌ها و به کمک سایر بخش‌های خصوصی مانند دفاتر خدمات مسافرتی و همچنین توان اداری دستگاه‌های دولتی این گونه خاص گردشگری را که استان توان بسیاری بالایی در این زمینه دارد به شکل مناسبی معرفی می‌شود.

فرمانی ادامه داد: موضوع همجواری استان با کشور عراق و مناسبات بین دو کشور می‌تواند با فعالیت مناسب بین بخشی بهترین دستاورد را براس استان داشته باشد و این نمایشگاه فرصت بسیار مناسبی است برای ارائه این ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی که تاکنون استفاده بهینه از آن نشده است.

همچنین وحید امیری سرپرست معاونت گردشگری استان نیز ضمن ارائه گزارش عملکردی در حوزه کمیته مشترک گردشگری سلامت استان و چارت و ساختار این کمیته اظهار کرد: در سال گذشته چهار جلسه برگزار شد و برنامه‌های مشخص شده و تکلیفی به‌ عنوان اولین استان با همکاری خوب دانشگاه علوم پزشکی انجام شد که به این موضوع رسیدیم که زنجیره ارزش توریسم درمانی باید با همکاری بین بخش دولتی با محوریت میراث‌فرهنگی و علوم پزشکی از یک طرف و بخش خصوصی با محوریت بیمارستان‌های خصوصی از طرف دیگر تشکیل شود.

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه افزود: در این زمینه با مشکلاتی نیز مواجه شدیم و عدم همکاری برخی از بخش‌های خصوصی و عدم حضور برخی مدعوین در جلسات، این بخش مهم‌گردشگری که می‌تواند راهگشای اساسی برای اقتصاد استان باشد به جایگاه اصلی خود نرسیده است.

در ادامه جلسه اعضا به بیان نقطه نظرات خود و مشکلات و مسائل مربوط به حوزه را ارائه و تشریح کردند.

لازم به ذکر است نمایشگاه اکسپو از تاریخ ۷ لغایت ۱۲ اردیبهشت‌ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1403020100063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha