لزوم برگزاری و استمرار دوره‌های آموزشی تخصصی در حوزه گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس بر لزوم برگزاری و استمرار دوره‌های آموزشی تخصصی در حوزه گردشگری تأکید کرد و گفت: آموزش‌های تخصصی تأثیر به سزایی در ارتقای سطح علمی و عملی تمامی فعالان و شاغلان حوزه گردشگری دارد و ضروری است به این مقوله جدی‌تر پرداخته شود.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، محمد ثابت اقلیدی روز دوشنبه سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ در حاشیه برگزاری دوره‌های توانمندسازی مشاغل گردشگری در شیراز گفت: این دوره‌های آموزشی تخصصی با همکاری انجمن حرفه‌ای مؤسسات آموزشی گردشگری و هتلداری استان در شیراز برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: بازآموزی راهنمایان گردشگری، قوانین و مقررات بیمه و مالیات در تأسیسات گردشگری، صرفه‌جویی انرژی در تأسیسات گردشگری، مدیریت کیفیت خدمات واحدهای اقامتی گردشگری و تسهیلگری و کسب‌وکارهای کوچک گردشگری عناوین این دوره‌های آموزشی هستند.

او بابیان اینکه در این دوره‌های آموزشی بیش از ۷۰۰ نفر شرکت‌کننده حضور دارند، اظهار کرد: مدیران و شاغلان تأسیسات و مؤسسات گردشگری استان فارس و راهنمایان گردشگری استان در این دوره‌های تخصصی حضور دارند.

ثابت اقلیدی ادامه داد: برای نمونه در دوره آموزشی مدیریت کیفیت خدمات واحدهای اقامتی گردشگری، مدیران تمامی واحدهای اقامتی اعم از هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، اقامتگاه‌های بوم گردی و سنتی همچنین مهمان‌پذیرهای سراسر استان حضور دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با اشاره به اهمیت آموزش در رشد و توسعه گردشگری گفت: افزایش سطح علمی نیروی انسانی یکی از نیازهای اصلی صنعت گردشگری محسوب می‌شود و ضروری است دوره‌های آموزشی تخصصی استمرار داشته باشد.

برگزاری دوره‌های آموزش‌های تخصص توانمندسازی مشاغل گردشگری تا هشتم اردیبهشت‌ماه در تالار آمفی تئاتر مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403020400191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha