قلعه مهرجرد و بارجین مرمت می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد از پروژه‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در دست مرمت و بازآفرینی شهرستان میبد بازدید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، روز دوشنبه سوم اردیبهشت‌ماه سید محمد رستگاری در این بازدید که با همراهی مجید بهارستانی شهردار میبد انجام شد، با قدردانی از اقدامات شورای اسلامی شهر و شهرداری میبد در راستای احیا و مرمت بافت تاریخی و معابر ارزشمند میراث فرهنگی گفت: مقررشد، میراث‌فرهنگی با مشارکت شهرداری برای مرمت و  احیا قلعه مهرجرد و بارجین اقدام کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با بیان اینکه کار خوبی که درگذر شاه جهان‌آباد صورت گرفته است، مجموعه عالی برای رویدادهای فرهنگی گردشگری درراستای توسعه گردشگری پایدار در میبد است عنوان کرد: نارین قلعه، قنات و محوطه آن نیز نیاز به توجه بیشتر و مرمت و بازسازی دارد که باید پی گیری لازم برای تأمین اعتبار آن انجام شود.

رستگاری با اشاره به کف سازی، بدنه، نورپردازی و احیا و مرمت راسته از سوی شهرداری خاطرنشان کرد: با اقداماتی که در راسته بازار انجام شده است ظرفیت ارزشمندی در این منطقه در حال رقم خوردن در حوزه میراث‌فرهنگی است.

شهردار میبد هم با بیان اینکه میبد بیش از 800 هکتار بافت تاریخی دارد گفت: برای حفظ بافت تاریخی و جلوگیری از تخریب آن، در 10 منطقه در حوزه بازآفرینی شهری، زیرسازی، بدنه سازی، مرمت بدنه بافت تاریخی کار کردیم.

بهارستانی با بیان اینکه در چهار منطقه از شهر بیشتر هزینه شده است افزود: در راسته بازار 10 میلیارد تومان، گذر شاه جهان‌آباد 4میلیارد تومان، حمام و مسجد جامع شهیدیه 3 میلیارد تومان هزینه شده است.

او خاطرنشان کرد: تأمین پارکینگ محله ای و بازآفرینی و خدمات شهری از دیگر اقدامات شهرداری است که برای خدمات‌رسانی بافته‌ای تاریخی، دو دستگاه موتور آتش‌نشانی خریداری کرده‌ایم.

قلعه مهرجرد و بارجین مرمت می‌شود

قلعه مهرجرد و بارجین مرمت می‌شود

قلعه مهرجرد و بارجین مرمت می‌شود

انتهای پیام/

کد خبر 1403020500256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha