جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره عزیز و نگار برگزار شد/ جشنواره عزیز و نگار می‌تواند به رویداد گردشگری منطقه تبدیل شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره عزیز و نگار گفت: جشنواره عزیز و نگار ظرفیت تبدیل به رویداد گردشگری در روستای آردکان را دارد و علاوه بر ایجاد شور و نشاط و احیای این میراث فرهنگی، می‌تواند به اقتصاد روستا کمک کند.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز جلسه هماهنگی برای برگزاری دومین جشنواره عزیز و نگار روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور رحیم خاکی مدیرکل میراث‌فرهنگی، فعالان فرهنگی شهرستان طالقان و دبیر جشنواره عزیز و نگار در محل اداره کل برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز در این جلسه اظهار کرد: سال گذشته با همت و حمایت‌های صورت گرفته توسط مسئولان شهرستان طالقان و دبیرخانه جشنواره عزیز و نگار این جشنواره اجرا شد و امسال نیز امید می‌رود بتوانیم از حضور مقام عالی وزارت میراث‌فرهنگی در این رویداد ثبت ملی شده بهره‌مند شویم. 

او با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی دبیرخانه جشنواره برای برگزاری سالانه این رویداد در تاریخی مشخص در حال انجام است، احیای فرهنگ و سنت‌های غنی طالقان را بسیار با اهمیت برشمرد و گفت: احیای گویش، پوشش محلی، آیین‌های نگارخوانی و حتی صنایع‌دستی منطقه به صورت ویژه در این مراسم پیگیری می‌شود. 

خاکی با اشاره به اینکه اجرای برنامه‌هایی که ریشه در فرهنگ طالقان داشته باشد در این جشنواره اهمیت دارد، اظهار کرد: طالقان، بهشتی گمشده در حوزه‌های مختلف است و می‌تواند به منطقه گردشگری تبدیل شود و برگزاری چنین رویدادهایی به این موضوع کمک می‌کند. 

در این جلسه همچنین مذاکراتی در خصوص ایجاد خانه موزه دکتر حشمت، ایجاد نماد فرهنگی عزیز و نگار در طالقان و ثبت میراث تاریخی و طبیعی روستای آردکان انجام شد. 

انتهای پیام/

کد خبر 1403020600308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha