تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان گیلان گفت: با حضور رئیس اداره حرایم وزارتخانه، محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان مورد تصویب قرار گرفت.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، ولی جهانی با بیان مطلب فوق افزود: طی هماهنگی قبلی صورت پذیرفته و به منظور تعیین تکلیف نهایی محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان، با حضور ارجمند رئیس اداره حرایم وزارتخانه، شهردار لاهیجان، معاون و کارشناسان حوزه میراث‌فرهنگی، پایش میدانی از سطح شهر صورت پذیرفت که با رفع ابهام و موارد مدنظر شهرداری تفاهم مشترک حاصل، و مقرر شد مطالعات تکمیلی و موارد اصلاحی در دستور کار مشاور قرار گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان گیلان ضمن تشکر از حمایت‌های مقام عالی وزارت، قائم مقام و معاون میراث‌فرهنگی کشور، عباسی استاندار گیلان و ایزدی مدیرکل ثبت آثار تاریخی گفت: بنا بر وظایف ذاتی، راهبرد اداره‌کل صیانت از بافت‌ها و بناهای تاریخی ارزشمند بوده و در این راستا تعامل و هم‌افزایی حداکثری با دستگاه‌های ذیربط همچون شهرداری‌ها یکی مهمترین اصول و سیاست‌های پیش روی اداره کل است.

او با تشکر از تلاش و همراهی شهردار لاهیجان به منظور پاسداشت و مراقبت از آثار ارزشمند شهر افزود: حراست حفظ و احیاء بافت‌ها و بناهای تاریخی وظیفه همه افراد و آحاد جامعه است و لذا اگر چه مطابق با قانون و بطور رسمی این مسئولیت بر عهده ی وزارتخانه متبوع گذاشته شده اما مشارکت همگانی برای پاسداشت میراث فرهنگی اجتناب ناپذیر است.

جهانی در پایان ابراز امیدواری کرد با تعامل و ارتباط نزدیک با شهرداری، ضمن تسریع در روند تکمیل مطالعات، با تایید شواری فنی و ابلاغ از سوی وزارتخانه، چالش‌های حوزه بافت و بناهای تاریخی شهر لاهیجان پایان یابد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403020800358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha