اصفهان آماده توسعه گردشگری با کشورهای آسیایی است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در نشست اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا، از آمادگی اصفهان برای توسعه گردشگری با کشورهای آسیایی عضو این مجمع خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، روز گذشته یازدهم اردیبهشت به همت اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اصفهان، دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا در تالار بزرگ اتاق بازرگانی با حضور اعضای کشورهای عضو برگزار شد.

در این نشست امیر کرم‌زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با ایراد سخنانی ضمن خیرمقدم به میهمانان داخلی و خارجی عضو این مجمع با ایراد سخنانی گفت: بسیار خرسندیم که درماه زیبای اردیبهشت، اصفهان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده‌اید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: با توجه به اینکه کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا در حوزه مختلف اقتصادی با یکدیگر در ارتباط هستند، پیشنهاد میکنم توسعه گردشگری میان کشورهای عضو در الویت قرار گیرد.

او افزود: اگر ما بتوانیم برنامه مشترکی را بر اساس زمان‌بندی مناسب برای شناسایی جذابیت‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی کشورهای عضو تدوین کنیم، می توانیم زبان مشترکی را در راستای توسعه کشورهای عضو مجمع در حوزه گردشگری ایجاد کنیم.

مدیرکل میراث، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان خاطر نشان کرد: با توجه به فصلی بودن گردشگری در اصفهان، مایل هستیم در دو فصل پاییز و زمستان پس از رسیدن به یک تفاهم نامه، اصفهان را به مقصدی مناسب برای توسعه گردشگری با کشورهای عضو مجمع گفت و گوی همکاری آسیا بدل کنیم.

شایان ذکر است در این نشست نمایندگان اقتصادی و فرهنگی از کشورهایی همچون چین، کامبوج، اندونزی، مالزی، بنگلادش، عمان، عربستان سعودی، هند، افغانستان، مغولستان، قرقیزستان، پاکستان، فلسطین، فیلیپین، فدراسیون روسیه، سنگاپور، ویتنام، ازبکستان، ترکیه، تایلند، سریلانکا و امارات متحده عربی شرکت داشتند.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1403021200656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha