جشنواره ملی اسب اصیل ترکمن به توسعه گردشگری کمک می‌کند

فرماندار کلاله گفت: برگزاری جشنواره ملی اسب اصیل ترکمن به توسعه گردشگری و اقتصاد روستایی کمک می‌کند و امسال این شهرستان میزبان هجدهمین دوره این جشنواره ملی است.

فرهاد شیبک در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا، با اشاره به نتایج برگزاری این جشنواره اظهار کرد: کمک به اقتصاد روستایی، رشد صنعت گردشگری و توسعه صنعت پرورش اسب از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

فرماندار کلاله افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این جشنواره ۲۶ اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می‌شود.

او ادامه داد: اسب اصیل ترکمن ظرفیتی بی‌بدیل برای شهرستان بوده و برگزاری این جشنواره فرصتی برای احیا و معرفی آداب، سنن و فرهنگ مردم منطقه است.

شیبک با اشاره به برگزاری جلسات متعدد برنامه‌ریزی برای اجرای هرچه باشکوه‌تر هجدهمین جشنواره ملی فرهنگی، ورزشی و زیبایی اسب اصیل ترکمن در این شهرستان، خاطرنشان کرد: باید در این جشنواره در کنار شناساندن ویژگی‌های «اسب اصیل ترکمن» به جامعه و دوست‌داران این حیوان نجیب، باید به تولید ثروت و توسعه صنعت پرورش اسب و تقویت صنعت گردشگری توجه ویژه‌ای شود.

فرماندار کلاله با تأکید بر اینکه روستای صوفیان از توابع شهرستان کلاله محل برگزاری جشنواره مذکور است، تصریح کرد: در سال گذشته و در هفدهمین دوره این جشنواره، اسب‌هایی از استان های گلستان، چهارمحال و بختیاری، فارس، قزوین، تهران، البرز، خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، مازندران، گیلان، سمنان و اصفهان در ۱۰ دور نریان و مادیان از کره پای مادر تا سلیمی‌ها با هم رقابت کردند و قطعاً این جشنواره در سال جاری باشکوه تر خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403021800912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha