جشن الفبای ۱۶۸ دانش آموز دختر در موزه منطقه‌ای جنوب شرق برگزار شد

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان از برگزاری جشن الفبای دانش‌آموزان مقطع پیش دبستانی و دبستان مدرسه دخترانه شهید نامجوی ۳ زاهدان خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، مجتبی سعادتیان ۲۲ اردیبهشت ماه اظهار کرد: طی هماهنگی صورت گرفته از سوی مدیریت مدارس نامجو با موزه زاهدان برای اولین بار جشن الفبای تعداد ۱۶۸ دانش آموز دختر در راستای همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اداره کل آموزش و پرورش با حضور دانش ‌موزان پایه های پیش دبستانی و اول دبستان به همراه کادر آموزشی مدرسه همزمان با گرامیداشت روز دختر در سالن کنفرانس موزه برگزار شد. 

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: از مهم‌ترین مراحل تحصیلی هر دانش‌آموز ورود او به نظام تعلیم و تربیت و اولین دریچه به سوی دانایی و مقدمه توانایی است که موجب می‌شود دانش آموز، خود را برای زندگی در جامعه به عنوان فردی با سواد مهیا کند. 

او افزود: در راستای اجرای برنامه‌های عمومی و مشارکت مردم در معرفی آثار تاریخی استان، این جلسات در موزه‌ها اجرایی می‌شود تا دانش‌آموزان از همان سنین پایین با هویت ملی ایران بیشتر آشنا شوند و از دوران ابتدایی حضور در اماکن تاریخی را تجربه کنند.  

به گفته سعادتیان، این جشن همزمان با روز میلاد حضرت معصومه(س) و ویژه دانش‌آموزان دختر با اجرای برنامه های شاد و متنوع فرهنگی انجام شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022201214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha