شرط داشتن اقتصاد پایدار صنایع‌دستی کرمان در تقویت تجاری‌سازی آن است

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: لازمه اقتصاد پایدار در حوزه صنایع‌دستی استان، تقویت تجاری‌سازی آن است.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، اعظم علیخانی گفت: لازمه اقتصاد پایدار در حوزه صنایع‌دستی استان با حمایت از خلاقیت توام با اصالت آن در عرصه تولید، نیازمند تقویت تجاری‌سازی آن است.

معاونت صنایع‌دستی اداره‌ کل میراث‌فرهنگی استان کرمان گفت: صنایع‌دستی خود یکی از مهم‌ترین ارکان اقتصاد پایدار است که مبتنی بر زیست‌بوم و محیط‌ زیست‌ محور است.

او گفت: آنچه لازمه تقویت این بخش از اقتصاد هویت‌ بنیان است مبتنی‌ بر خلاقیت و نوآوری برای کاربردی‌سازی تولیدات در زندگی مدرن با حفظ اصالت و مرغوبیت آثار است.

علیخانی در ادامه با بیان اینکه بازارسازی، بازاریابی، برندسازی و بسته‌بندی لازمه قدرت‌بخشی بازار صنایع‌دستی استان در سطوح ملی و بین‌المللی است گفت: پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های صنایع‌دستی استان کرمان با توجه به تعدد و تنوع رسته‌ها و رشته‌های آن برای تحقق اقتصاد پایدار نیازمند توجه به زنجیره ارزش آن و نیز تربیت سرمایه‌گذاران، صنعتگران و تجار آشنا به جایگاه و تعریف صنایع‌دستی در علم روز دنیاست.

معاون صنایع‌دستی کرمان خواستار حمایت ویژه مسئولین و بخش خصوصی استان در بحث بازار فروش محصولات صنایع‌دستی شد و اظهار کرد: هنرمند باید نسبت به بازاریابی فروش تسلط کافی داشته باشد و زبان ویژه کسب و کار را بداند و یا تجار و راهبران فروش آشنا به صنایع‌دستی را در کنار خود داشته باشد، که همایش آیدکس کرمان می‌تواند فرصتی در این راستا باشد.

او در خصوص استعدادیابی کودکان به‌ عنوان سرمایه انسانی در حوزه اقتصادی صنایع‌دستی استان کرمان گفت: پیوند میان حوزه مهارت‌آموزی کودک و صنایع ‌دستی منجر به شناسایی استعداد دانش آموزان از سطوح پیش‌دبستانی تا مقاطع بالاتر است و می‌تواند هویت فرهنگی را به نسل های بعد انتقال دهد.

علیخانی گفت: یکی از اقدامات اصلی و جدی در حوزه صنایع‌دستی، فرهنگ‌ سازی برای توسعه صنایع‌ دستی است و پیوند میان دانش‌آموزان و صنایع‌دستی و ارتباط بین هنر و مدرسه با برگزاری کارگاه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی خاص کودکان کرمانی شکل خواهد گرفت.

معاون صنایع‌دستی کرمان گفت: اگر بتوانیم این کارگاه‌ و نمایشگاه‌ها را در مدارس برپا کنیم زمینه آشنایی دانش‌آموزان و والدین آنها با صنایع‌دستی را فراهم خواهیم کرد.

او از تلاش مربیان کودک در حوزه مهارت‌آموزی‌های پیش‌زمینه‌ای حوزه هنرهای سنتی و صنایع‌ دستی در فراهم کردن زمینه مناسب آموزش تخصصی و شناسایی استعداد کودکان در حوزه صنایع دستی قدردانی کرد و گفت: امیدواریم در آینده‌ فرصت‌های جدیدتری برای شناخت و آگاهی دانش‌آموزان و والدین آنان در دایره مهارت‌های دست‌ورزانه حوزه صنایع‌دستی، کسب‌ و کارهای مرتبط با آن و مهارت‌آموزی در حوزه تجارت آن ایجاد شود و بالندگی این عرصه را در نسل‌های جوان‌تر شاهد باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022401301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha