رونق گردشگری پیام آور ثبات و امنیت در کشور است/ برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و صادر کردن آنها از اولویت‌های مسئولان باشد

ولایتمدار با بیان این که بسیاری از مناطق مختلف کشور دارای ظرفیت های ممتاز و منحصربفرد برای رونق گردشگری هستند، گفت: مجلس شورای اسلامی، وزارت میراث فرهنگی و تمامی دستگاه های مرتبط با این حوزه باید برای تحقق توسعه و رونق بیش از پیش با هم همکاری کنند.

سالار ولایتمدار، نماینده منتخب مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس دوازدهم شورای اسلامی در گفت وگو با میراث آریا با بیان این که یکی از مهمترین پیام های رونق و توسعه گردشگری، ثبات، امنیت و آرامش در کشور است، گفت: بسیاری از مناطق مختلف کشور دارای ظرفیت های ممتاز و منحصربفرد برای رونق گردشگری هستند که باید بیش از پیش معرفی و شناخته شوند.

او همچنین با اشاره به این که بسیاری از استان های کشور در زمره مقاصد گردشگری جهانی تعریف می شوند، افزود: برخی از ظرفیت های گردشگری ایران نه تنها استانی، بلکه کشوری و جهانی هستند اما متاسفانه مغفول مانده اند.

این نماینده مجلس با تاکید بر توسعه گردشگری استان های مطرح کشور در این عرصه و توجه به آثار تاریخی و گردشگری آنها به منظور جذب گردشگران، ادامه داد: مجلس شورای اسلامی، وزارت میراث فرهنگی و تمامی دستگاه های مرتبط با این حوزه باید برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری و رسیدگی به آثار و ابنیه تاریخی به یکدیگر کمک کنند و با هم همکاری کنند.

ولایتمدار اهمیت صنایع‌دستی در جهت رونق اقتصاد کشور را نیز یادآور شد و افزود: حمایت از این حوزه و فعالان آن باید با جدیت پیگیری شود که از جمله آنها برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و توجه به ظرفیت های کشور در این حوزه و صادر کردن آنها به خارج از مرزهای کشور است که باید از اولویت‌های مسئولان باشد.

او با تاکید بر این که تفریح و سفر باید در سایه در آرامش و آسایش باشد، اظهار کرد: برای مثال تامین ایمنی و امنیت جاده ها باید با حساسیت و دقت بیشتری پیگیری شود و پرترددترین استان ها به واسطه حضور بیشتر گردشگران باید به گونه ای امن و ایمن باشند که شاهد حوادث کمتری در آنها باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022401361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha