تبدیل شدن ایران به قطب گردشگری از اهداف دولت سیزدهم است/ پیشنهاد راه‌اندازی کشتیرانی مشترک بین ایران و هند

وزیر راه و شهرسازی گفت: تبدیل شدن ایران به قطب گردشگری، از اهداف دولت سیزدهم است و با تعریف شهرهای ساحلی متعدد که اکنون هفت مورد از آن‌ها در اولویت قرار داشته و عملیات اجرایی سه شهر نیز آغاز شده، دلالت بر همین مسئله دارد.

به‌گزارش میراث‌آریا، مهرداد بذرپاش در حاشیه امضای قرارداد تجهیز و بهره‌برداری از پایانه‌های کانتینری و کالای عمومی بندر شهید رجایی چابهار با جمهوری هند در جمع خبرنگاران، از پیشنهاد به مسئولان هندی برای راه‌اندازی شرکت کشتیرانی مشترک شرکت‌های ایرانی و هندی به‌منظور توسعه ترانزیت در منطقه خبر داد و اظهار کرد: ‌این پیشنهاد به زودی به صورت رسمی ارائه می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در کنار توسعه زیرساخت‌های کریدوری رذیلی، جاده‌ای بندری، توسعه ناوگان‌ به‌منظور حمل بیشتر کالا و همچنین توسعه نرم‌افزاری برای تسهیل در تردد کالاها را دنبال می‌کنیم.

او خاطرنشان کرد: چابهار در شاخه شرقی کریدور شمال- جنوب نقشی راهبردی دارد. این کریدور از چابهار آغاز و از مسیر ریلی به زاهدان و سپس سرخس می رسد و وارد ترکمنستان می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه‌داد: همه تلاش ما این است تا قطعه ریلی چابهار- زاهدان را تا پایان سال تکمیل کنیم و آن را در خدمت توسعه ترانزیت کشور قرار دهیم.

بذرپاش با اشاره به انعقاد ۸۰ میلیون قرارداد با هند در ادوار گذشته، گفت: این قرارداد به ۱۲۰ میلیون دلار افزایش یافت و با تامین ۲۵۰ میلیون دلار تامین مالی دیگر، در مجموع به ۳۷۰ میلیون دلار رسید.

او افزود: هرچند حجم عمده ترانزیت در شرایط کنونی از طریق بندر شهید رجایی بندرعباس انجام می‌شود، اما با توسعه ریلی و جاده‌ای، شاهد رشد ترانزیت در چابهار نیز خواهیم بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022501397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha