۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴
کد خبر 14010620953264

روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان شرقی

بهرام آشفته طراح و مجسمه ساز متولد ۱۳۵۶ مراغه است. او مسجمه‌سازی را از سال ۱۳۸۵ آغاز کرده است در جشنواره‌های متعدد حائز رتبه‌های برتر شده از جمله آنها می‌توان به رتبه اول نهمین و دهمین جشنواره هنرهای تجسمی اشاره کرد. او همچنین در چندین نمایشگاه داخلی و حتی خارجی مانند ترکیه حضور فعال داشته و آثارش با استقبال مردم مواجه شده است. هنر آشفته را در مجموعه‌داران کشورهایی مانند فرانسه، آلمان، کانادا، آمریکا، مالزی، اسپانیا و سنگاپور می‌توان دید.

آشفته صاحب سبک در این رشته است. هنر احجام فلزی را با چوب و فلز تلفیق کرده و این ویژگی از ابداعات او محسوب می‌شود، او این هنر را زمانی که در حرفه تعمیرات خود رو مشغول بود یاد گرفته و بعدها به صورت خودآموز ادامه داده است.

قدمت این هنر در ایران به ۴۰تا ۵۰ سال برمی‌گردد و بهرام آشفته از پیشقراولان این هنر در آذربایجان شرقی است. این هنر ارتباط نزدیکی با مجسمه‌سازی دارد و خالق آن باید آشنایی کامل با طراحی و آناتومی داشته، قدرت تجسمی خوبی داشته باشد. با توجه به اینکه در این هنر از ضایعات فلزی و دور ریز آن استفاده می‌شود، می‌توان از منظر زیست محیطی و فرهنگ‌سازی بهره‌مندی از ضایعات را مورد توجه قرار داد.

برچسب‌ها