وي اضافه کرد: با برگزاري اين همايشها ميخواهيم در جامعه به فرهنگسازي بپردازيم و به زماني برسيم که گردشگري بر سر زبانها بيافتد.
ملکزاده با اشاره به اينکه بازاريابي يک حقيقت استراتژيک است که ميتواند يک بنگاه اقتصادي و پويا را به اهدافش نزديک کند، يادآور شد: بازاريابي 4 مقوله خدمات، روشهاي توزيع، روشهاي قيمتگذاري و روشهاي تبيلغاتي و اطلاعرساني را مورد بررسي قرار ميدهد و هدف آن عرضه خدماتي است که قيمت و مشخصات آن مورد قبول مشتريان قرار بگيرد.
وي با بيان اينکه نابساماني در برنامهريزيها و استراتژيهاي بازاريابي و تبليغات عامل نارسايي و ضعف اين حوزه است، ادامه داد: عدم برنامهريزي و تبيين استراتژي دقيق موجب پراکندگي تبليغات و بازاريابي ميشود که اين امر، هيچ نتيجهاي براي توسعه کلان گردشگري به همراه نخواهد داشت.
ملکزاده با اشاره به تفکيک بازاريابي و تبليغات گفت: بازاريابي و تبليغات دو مقوله جداگانه است که اگر آنها را يکي بدانيم کار به سر انجام نخواهد رسيد؛ استراتژي با هدف و برنامهريزي همراه است. اهداف بازاريابي افزايش فروش، افزايش سود، ورود به بازارهاي خارجي، خارج کردن رقباي ضعيف، که موتور محرکه بازار در هر سيستمي را از بين ميبرند و در نهايت توسعه رفاه اجتماعي است.
معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي از چاپ و توزيع کتابچه سفرهاي همه زماني، همه مکاني و همگاني سفر بعد از گذشت 3 ماه خبرداد و گفت: از امروز توزيع اين کتابچهها آغاز ميشود.
وي افزود: سازمان ميراث فرهنگي، صنايعدستي و گردشگري براي فعاليت هرچه بيشتر در عرصه تبليغات و بازاريابي در سال 86، شرکت در 25 نمايشگاه کشورهاي هدف و راهاندازي 20 دفتر اطلاعرساني در اين کشورها را در دستور کار خود دارد.
ملکزاده از اقامت يک هفتهاي سفراي کشورهاي بازار هدف و خانوادههاي آنها در ايران خبرداد و تصريح کرد: سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري تمام هزينههاي سفر سفرا و خانوادههاي آنها را در اين يک هفته مي پردازد.
/102/h
انتهای پیام/