به‌گزارش ميراث آريا(CHTN)، پل پامبان که بزرگترين پل دريايي هندوستان است به طول 3/2 کيلومتر از جزيره مقدس را مسوارام به سمت خود هند کشيده شد که هم مسير جاده‌اي دارد و هم داراي خطوط راه آهن است.

اين پل که در سال 1913 توسط مهندسي آلماني به نام شوزر ساخته شده است از مهمترين شاهکارهاي معماري هند به شمار مي‌رود.

\"جيپي باترا\" مدير شوراي خطوط راه‌آهن هند به همراه هيأتي متشکل از ديگر کارشناسان پس از بررسي موقعيت اين پل اعلام کردند.

پل پامبان تمام ويژگي‌هاي لازم براي پيوستن به فهرست ميراث جهاني را داراست و بايد بعد از راه‌آهن نيلگيرس و دارجيلنيگ هيماليا به عنوان سومين پل مهم و تاريخي اين کشور به فهرست ميراث جهاني يونسکو افزوده شود.

سنگ‌هاي ستون‌ها و پايه‌هاي اين پل که توسط 600 کارگر ساخته و از شرق به غرب کشيده شده است، از فاصله 270 کيلومتري به منطقه آورده شده و بر روي صخره‌هايي از شن و ماسه بنا شده است.

بنابراين گزارش، در ساخت اين پل عظيم بيش از 5 هزار تن سليمان، 18 هزار فوت مکعب خرده سنگ، 2600 تن فلز و 8 هزار فوت مکعب تخته سنگ به کار رفته است که کار ساخت آن از ژوئن 1911 آغاز شده و در ژوئن در سال 1913 به پايان رسيده و از فوريه سال 1914 رسماً افتتاح شد، است.

S/H/108


انتهای پیام/

کد خبر 1386042557