\"سرور عباسپور\" صنعتگر گيلاني که از 12 سالگي کار چادرشب‌بافي را شروع کرده است به ميراث آريا(CHTN)، گفت: در گذشته بيشتر از نخ و گچ که نوعي ابريشم دست دوم است به‌عنوان مواد اوليه استفاده مي‌شد، اما امروه از نخ‌هاي اکرولين و کاموايي براي بافت چادرشب‌ها استفاده مي‌شود.

وي افزود: با اينکه هر نوع نخ با هر رنگي را مي‌توان به راحتي تهيه کرد، قميت بالاي آنها باعث مي‌شود که هنرمندان نتوانند کار دلخواهشان را به توليد برسانند.

عباسپور، چارخانه، ساده‌باف و شطرنجي را از عمده طرح‌هاي استفاده شده در چارد شب‌بافي دانست و خاطرنشان کرد: رو رختخوابي، روتختي، روميزي، پيراهني و دامني ازجمله بافته‌هاي ما است که براي هر يک از اين نمونه‌ها رنگ‌هاي خاصي استفاده مي‌شود.

وي از رنگ‌هاي مورد استفاده براي پارچه‌هاي پيراهني به‌عنوان رنگ‌هاي خاموش ياد کرد و گفت: از آنجا که مصرف‌کنندگان از رنگ‌هاي تند براي پيراهن استفاده نمي‌کنند، رنگ‌هاي ملايم را در چله‌کشي پارچه‌هاي پيراهني استفاده مي‌کنيم که در اصطلاح به آن خاموش مي‌گويند.

اين هنرمند گيلاني با اشاره به اينکه محصولات خود را تنها در نمايشگاه‌ها به فروش مي‌رساند، خاطرنشان کرد: در نمايشگاه مشتريان مستقيماً با توليدکننده در ارتباط هستند و همين امر باعث مي‌شود هنرمندان انگيزه بيشتري براي ارائه محصولات و معرفي هنر خود پيدا کنند.

وي افزود: با اينکه چادر شب‌بافي در خارج از کشور با استقبال روبه‌رو شده است تاکنون فرصت ارائه اين محصول در نمايشگاه‌هاي خارجي به‌وجود نيامده است.

عباسپور تنوع در ارائه محصول را در جلب نظر مشتري مهم ارزيابي کرد و گفت: روميزي‌هاي کوچک،‌ رومبلي، ساک‌دستي، کيف پول، جلد قرآن، کوسن و توليدات مصرفي ديگر از جمله توليداتي است که امروزه مورد توجه مشتريان است.

وي با اشاره به اينکه تاکنون هيچ‌گونه بازاريابي براي هنر چادرشب‌بافي صورت نگرفته است، تأکيد کرد: زنان روستايي حاضرند نمونه توليدات خود را به ديگر شهره بفرستند تا مشتريان از نزديک با هنرشان آشنا شوند.

M/112


انتهای پیام/

کد خبر 1386051526