به گزارش ميراث آريا(chtn) \"محمد حسين برزين\" مسئول ستاد تبليغات و نمايشگاه‌هاي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در همايش بهينه سازي و معرفي جاذبه‌هاي گردشگري ايران در بازار‌هاي هدف ضمن بيان اين طلب گفت: ايران با وجود دارا بودن 8 اثر ثبت شده در ميراث جهاني، بيش از 1200 اثر ثبت شده ملي ، 300 نوع شناخته‌شده‌ صنايع دستي اقوام گوناگون ، آداب و رسوم، مراسم آييني و موسيقي‌‌هاي مختلف هنوز نتوانسته است سهم بسيار زيادي از درآمد 700ميليارد دلاري جهان را کسب کند. در حالي که کشور‌هاي همسايه ايران توانسته‌اند با وجود نداشتن اين تعداد جاذبه‌ها و فقط با توسل به تبليغات مناسب گردشگران زيادي را به سوي کشور‌هاي خود جذب کنند.

برزين با ارائه گزارشي از عملکرد دو سالانه ستاد نمايشگاه‌هاي سازمان گفت: رسانه‌ها به عنوان ابزاري براي تبليغات حرف اول را در جهان مي‌زنند، از اين رو ستاد تبليغات و نمايشگاه‌هاي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با پخش تيزرهاي تبليغاتي از طريق شبکه‌هايي جهاني مانند الجزيره، يورونيوز، MBC و ... تاثير به‌سزايي در ايجاد علاقه‌مندي و جذب نسل جديد گردشگران، به ويژه از کشورهاي عربي داشته است.

\"برزين \" شرکت در 26 نمايشگاه بين‌المللي توريستي و توليد اقلام تبليغاتي به 17 زبان زنده دنيا را از جمله اقدامات اجرايي در حوزه‌ اين ستاد اعلام کرد.

وي ادامه داد: معرفي جاذبه‌هاي گردشگري و ارتقا صنعت گردشگري کشور نياز به همکاري بخش خصوصي و دولتي و همچنين عزم ملي دارد تا صنعت گردشگري کشور را بتوانيم جايگزين نفت کنيم.

در ادامه اين همايش \" محمد علي پاک سرشت\" مدير کل توسعه گردشگري خارجي با بيان اين‌که سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري هيچ محدوديتي براي ‌ جذب گردشگران خارجي بيشتر به کشور ندارد، گفت: وارد شدن به بازارهاي جهاني توريسم با رقابتي سنگين ميان کشورهاي داراي ذخاير طبيعي و تاريخي همراه شده است. در اين ميان، بزرگ‌ترين تبليغ‌کنندگان، برندگان نهايي رقابت خواهند بود.

وي با اشاره به تعديل ارزي صورت‌گرفته در نرخ‌هاي گردشگري کشور از جمله نرخ هتل‌ها، تصريح کرد: اکنون رويکرد صنعت گردشگري جهاني به‌سوي آسيا و خاورميانه است، به‌طوري که در سال 2005 ميلادي، رشد اقتصادي توريسم خاورميانه با هشت درصد رشد همراه بوده است.

102/


انتهای پیام/

کد خبر 1386072452