وي تصريح کرد: يکي از بحث هاي مهم در صنعت گردشگري، همزماني توليد و مصرف است که در ديگر صنعتها به چشم نميخورد، به عنوان مثال، زماني که کالايي توليد ميشود، يک فاصله زماني از توليد تا مصرف وجود دارد که اين زمان صرف کنترل کيفيت کالا ميشود.
وي بيان داشت: اما از آنجايي که صنعت گردشگري، توليد و مصرف در يک زمان صورت ميگيرد، زماني براي کنترل کيفيت وجود ندارد، بنابراين در حوزه گردشگري بايد به افزايش کيفيت انديشيد و اين راه تنها از طريق آموزش نيروها در اين حوزه صورت ميگيرد.
وي در ادامه افزود: کيفيت يکي از مباحثي است که توجه گردشگري را به خود جلب ميکند، در کيفيت عامل خدمات از اهميت بالايي برخوردار است.
احمدي گفت: خدمات و انتظارات مشتري از خدمات، در سه نوع متفاوت ميتواند ارائه شود، اول، انتظارات مشتري که همان خدمات دريافت شده است، دوم انتظارات مشتري بيشتر از حد خدمات دريافت شده باشد و سوم مشتري خدماتي را دريافت کند که بيشتر از حد انتظاراتش باشد.
وي خاطرنشان کرد: صنعت گردشگري به دلايل متعدد از جمله، ماهيت ويژگيهاي خدمات گردشگري، افزايش سطح انتظارات گردشگران، کيفيت و رقابت در مقاصد گردشگري، توسعه صنعت گردشگري و ... نياز به نيروهاي انساني آموزش ديده و حرفهاي دارد.
102/
انتهای پیام/