حضور ايران در نمايشگاه‌هاي جهاني گردشگري افزايش مي‌يابد

به گزارش ميراث آريا(chtn) محمد حسين برزين افزود: با تامل در نمايشگاه‌هاي برگزار شده در سال 1386 و بازنگري در برنامه‌ريزي‌هاي امور نمايشگاهي، زمينه پررنگتر حضور ايران در بازارهاي جهاني صنعت جهانگردي مهيا مي‌شود.

وي ادامه داد: هدف نهايي و کلان نمايشگاه‌هاي گردشگري مبتني بر توسعه تبليغات و معرفي بهينه جاذبه‌هاي فرهنگي، تاريخي، مذهبي، طبيعي و فروش بسته‌هاي سفر در کنار ايجاد فضاي پرنشاط تبليغي بوده که با اتکاي اين موارد به چشم انداز 20 ساله گردشگري، زمينه‌هاي مساعدي براي ورود جهانگردان خارجي به ايران فراهم شده است.

وي تاکيد کرد: حضور حرفه‌اي ايران در نمايشگاه‌هاي جهاني و ارايه رفتارهاي حرفه‌اي همچون توزيع اقلام فاخر تبليغاتي، طراحي منحصر به فرد غرفه، استفاده از ظرفيت‌هاي هنري همچون اجراهاي کم نظير موسيقي اقوام ايراني توسط گروه موسيقي سيمرغ، ارايه سيماي واقعي مهمان‌پذيري و مهمان‌نوازي ايرانيان از طريق پذيرايي در چايخانه سنتي و حضور متفاوت بخش خصوصي کشورمان، باعث شده تا نظام گردشگري جهان اشتياق و اهتمام کشورمان براي ورود به اين بازار را جدي گرفته و با توجه به رقابت ايران با کشورهاي گردشگرپذير، برنامه‌ريزي براي قرار دادن نام ايران در فهرست‌هاي طلايي سفر را آغاز کند.

مسئول ستاد تبليغات و نمايشگاه‌ها، تلطيف افکار عمومي جهان نسبت به ايران را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان شد: پس از حضور درخشان و همه جانبه ايران در نمايشگاه‌هاي اروپايي همچون فيتور، برلين، لندن، مونديال، فنلاند و سوئد که در ماه‌هاي پاياني سال گذشته برگزار شدند، روزنامه نيويورک تايمز نوشت که شرکت‌ها و موسسات بزرگ گردشگري جهان پاورچين پاورچين به سمت گردشگري ايران گام برداشته و نام ايران را در مقاصد سفر خود جاي مي‌دهند که تحليل اين روزنامه پرتيراژ از وضعيت گردشگري ايران از جميع جهات قابل تامل است.

برزين افزود: هر چند که سال گذشته ايران دومين تجربه منسجم خويش را در نمايشگاه‌هاي جهاني تجربه کرد، اما با توجه به حضور بخش‌هاي دولتي و خصوصي فضاي عمومي نسبت به سال‌هاي گذشته بسيار تغيير يافته و مهمترين رهاورد در اين ميان، باور دست اندرکاران ارشد گردشگري جهان به عزم و اهتمام دولت ايران نسبت به توسعه همه جانبه صنعت گردشگري است.

مسئول ستاد تبليغات و نمايشگاه‌ها گفت: با توجه به تجارب به دست آمده در نمايشگاه‌ها، فرايندي از حضور پرشور ايران در بازارهاي جهاني آغاز شده که با نمايان شدن تصويري روشن از توانمندي‌هاي گردشگري و فرهنگي ايران، گسترش تبليغات گردشگري، نظام جديدي از عرضه و تقاضاي صنعت توريسم جهاني به سمت ايران گشوده خواهد شد.

وي در خصوص نمايشگاه‌هاي سال 87 نيز گفت: بازارهاي هدف ايران براي حضور در نمايشگاه‌هاي سال جديد با اولويت کشورهاي منطقه، آسيا و آسياي جنوب شرق و اروپا تعيين شده‌اند و امسال براي حفظ و توسعه بازار خود در آمريکا در تلاشيم تا در دو نمايشگاه فلوريدا و ميامي آمريکا نيز حضور يابيم.

برزين برگزاري نمايشگاه بين المللي گردشگري در ايران را راهبرد مهم ستاد تبليغات و نمايشگاه‌ها براي نهادينه‌سازي وورد توراپراتورها و اصناف تخصصي گردشگري به ايران دانست و با اشاره به مذاکرات انجام شده با مقامات شرکت‌هاي REED و MESE BERLIN که نمايشگاه‌هاي بزرگي چون WTM و ITB را برگزار مي‌کنند، اظهار اميدواري کرد تا مقدمات برگزاري اين نمايشگاه در سال جاري فراهم شود.

مسئول ستاد تبليغات و نمايشگاه‌ها با تاکيد مجدد بر درخشش ايران در نمايشگاه‌هاي جهاني گفت: طبق اعلام نظر برگزارکنندگان نمايشگاه‌ها، شرکت‌کنندگان و موسسات بخش خصوصي، سفرا و ديپلمات‌هاي ايران جايگاه ايران در روند برگزاري نمايشگاه‌ها کاملا تثبيت شده و اميدواريم که امسال نيز با بهره‌گيري از تجارب سال‌هاي گذشته ستاد تبليغات روند موفقيت‌هاي گذشته را کامل کند.

برزين هم چنين در خصوص تاثيرات پخش تيزرهاي ايران از شبکه‌هاي الجزيره، يورونيوز، اکشن و ام بي سي گفت: در سايه اين تبليغات ظرفيت‌هاي پذيرش ايران به عنوان کشوري مهم و متفاوت در عرصه گردشگري جهان افزايش يافته است، به گونه‌اي که نسل جديدي از اعراب و کشورهايي که در دايره تبليغات ايران قرار گرفته‌اند، براي ورود به کشور و بازديد از جاذبه‌هاي ايران اعلام آمادگي کرده‌اند که با برنامه‌ريزي براي توسعه توراپراتورها و تورليدرها مي‌توان بخش بزرگي از اين جهانگردان را به ايران جذب کرد./.102



انتهای پیام/

کد خبر 138701203