وي با حضور در جلسه همانديشي کارشناسان فرش ايران و اروپا پيرامون فرش ايراني با اشاره به اينکه بحث عدم شناخت بازار مشکلي اساسي را پيش روي توليدکنندگان و فروشندگان ايران در خارج از کشور فراهم کرده است، گفت: در حال حاضر سليقه يابي يکي از محوريترين مسايلي است که در مرکز ملي فرش دنبال ميشود و اميدواريم بتوانيم در اين زمينه فعاليتهاي هدفمندي داشته باشيم.
مدير مرکز ملي فرش ايران در خصوص فعاليت در عرصه تبليغات و معرفي فرش ايراني گفت: ساختن برنامهها و فيلمهاي تبليغاتي براي چند شبکه اروپايي را از مدتي پيش آغاز کرديم و مرکز ملي فرش ايران اين آمادگي را دارد که از فيلمسازان و مستندسازاني که درخصوص فرش ايراني گامي نو در عرصه فيلم و مستند يا کليپهاي تبليغاتي بردارند، حمايت کند.
فرجي با بيان اينکه در حال حاضر تک فروشان اروپايي که به فروش فرش ايراني ميپردازند، اطلاعات و آگاهي کافي از فرش دستباف ايراني ندارند، اظهار داشت: مرکز ملي فرش ميتواند به ميزباني اين کشورها يا ميزباني ايران با استادان برتر، براي آموزش و آشنايي اين افراد با فرش دستباف ايراني اقدام کند.
وي در پايان از کارشناسان و متخصصان آلماني که براي بحث پيرامون فرش ايراني و وضعيت آن در کشورهاي اروپايي به ايران سفر کرده بودند، دعوت کرد در نمايشگاه فرش کيش حضور داشته باشند.
111/
انتهای پیام/