عزيزالله سيفي افزود: جهانيان صنايع دستي ايران را در موزهها، نمايشگاهها و فروشگاههاي صنايعدستي مشاهده ميکنند، و اعجاب اين آثار به حدي است که آنها را به پايگاههاي توليد خود جذب ميکند و اين گونه است که گردشگران بيشماري تمايل دارند از بازارهاي قديمي ايران را به عنوان کانون توليد صنايعدستي، بازديد کنند.
وي اظهار داشت: صنايع دستي روايتگر صنعت و هنر نياکان و بيانگر هنر و ذوق مردم هر کشور است که گوشههايي از هويت تاريخي و فرهنگي آنان را بيان ميکند و از اين رو مجموعه صنايعدستي به عنوان سفيران فرهنگي يک قوم و ملت است.
عزيزالله سيفي در ادامه گفت: صنايع دستي در ايران يکي از قابليتهاي فرهنگي و هنري است با پيشينيه تاريخي تلفيقي از خلاقيت هنرمند همراه با کار دست که در صورت توجه ميتواند همپاي صنايع بزرگ و مدرن گام بر دارد.
وي با بيان اينکه ايران يکي از سه قطب برتر صنايعدستي جهان به شمار ميرود، تصريح کرد: صنايعدستي به عنوان هنري ملي اين روزها مورد توجه تعداد زيادي از گردشگران است.
وي با اشاره به اينکه صنايع دستي اصليترين سند هويت تاريخي ملت ايران است، افزود: ارجح دانستن صنعتي که حاصل ابتکار، ذوق و هنر صنعتگران و از افتخارات کشور است نسبت به ساير بخشها که نياز به سرمايه گذاري کلان دارد، ميتواند گامي اساسي براي دستيابي به رشد و توسعه اقتصادي باشد.
سيفي سرمايه گذاري اندک، داشتن بهره وري بالا، استفاده از مهارتهاي بومي، ايجاد اشتغال و داشتن بازار ساده فروش، قابليت ايجاد توسعه در مناطق مختلف شهري، روستايي و عشايري و ارزش افزوده بالا را از جمله محاسن رونق صنايع دستي ذکر کرد.
به گفته وي شيوه سنتي فروش صنايع دستي، بازاريابي نامناسب، عدم توجه توليد کننده به خواستههاي مصرف کننده، تفاوت نگرشهاي روزمره به اين هنر و به کار نبردن خلاقيت و ابتکار هنري در زمينه صنايع دستي از جمله مشکلات عمده صنايع دستي است.
وي اضافه کرد: در اين راستا بازاريابي مدرن و مناسب ميتواند با حفظ اصالت، صنايعدستي را مطابق با نياز مشتري هماهنگ کرده و حداکثر رضايتمندي آنها را بدست آورد تا مخاطبان داخلي و خارجي با ميل و رغبت بيشتري به سراغ محصولات سنتي ايران بروند.
/104
انتهای پیام/