واسطه‌هاي صنايع‌دستي اصول صحيح بازاريابي را نمي‌شناسند

مديرکل حمايت از توليد و بازرگاني معاونت صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري در گفتگو با ميراث آريا (CHTN) با بيان مطلب افزود: اين بزرگترين مشکلي است که بازار داخلي از آن رنج مي‌برد ضمن اينکه توليدکنندگان ايراني به دليل عدم آشنايي با بازارهاي هدف و بيگانگي با قوانين صادرات قادر به فروش محصولات خود در خارج از کشور نيز هستند.

مهدي کيايي ادامه داد: از آنجا که واسطه نيز فعاليت صحيح و حرفه‌اي براي فروش ندارند، با مشکل فروش براي کالاها روبرو هستند که اين خود سبب خواب سرمايه آنها شده و اين چنين است که آنها رکود مطالبات خود را با افزايش قيمت کالاها جبران مي‌کنند.

وي با اشاره به اينکه عمده مشکلات صادرات صنايع‌دستي به فقدان برنامه و اصول راهبردي در صادرات آن مربوط مي‌شود، اظهار داشت: عدم آشنايي با موارد ذکر شده، ورود رقباي قدرتمندي چون هند و چين را به عرصه توليد و صادرات صنايع‌دستي به همراه دارند و اين يعني تصاحب بازارهاي جهاني که توسط اين کشورها صورت مي‌گيرد.

کيايي نبودن نام و نشان تجاري براي توليدات صنايع‌دستي و استفاده نکردن از موقعيت‌هاي ناب صادراتي را از مشکلات ديگر عرصه صادرات کالاهاي صنايع‌دستي ذکر کرد و بيان داشت: بسياري از صادرکنندگان صنايع‌دستي با قوانين و مقررات صادرات آشنا نبوده و اين مسأله سبب ساز مشکلات ديگري براي آنها مي‌شود.

مدير کل حمايت از توليد بازرگاني معاونان صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي خاطرنشان کرد: تا زماني که تشکل‌هاي غيردولتي و دولتي نظير اتحاديه‌ها، اصناف و تعاوني‌هاي مصرف براي صادرات سرمايه‌گذاري نکرده‌اند و يا صادرکنندگان از اطلاعات صحيحي نسبت به بازار هدف و سليقه مشتريان نداشته باشند، نمي‌توان تصوير روشني براي صادرات صنايع‌دستي در کشور متصور بود.


111/

انتهای پیام/

کد خبر 138702241